Notebookcheck Logo

Toyota ogłasza odkrycie baterii półprzewodnikowej, która może pozwolić jej szybciej dogonić Teslę

Lexus RZ 450e może mieć następcę w postaci akumulatora półprzewodnikowego (zdjęcie: Toyota)
Lexus RZ 450e może mieć następcę w postaci akumulatora półprzewodnikowego (zdjęcie: Toyota)
Toyota zdołała drastycznie skrócić procesy potrzebne do wyprodukowania baterii półprzewodnikowej o zasięgu ponad 500 mil EPA i wyeliminować największą wadę tej technologii, czyli jej cenę. Toyota właśnie ogłosiła, że jej bateria półprzewodnikowa wejdzie do masowej produkcji w 2027 roku, wcześniej niż przewidywano.
E-Mobility

Podczas gdy największy na świecie producent akumulatorów do pojazdów elektrycznych CATL był sceptyczny co do tego, że jakakolwiek cena akumulatorów półprzewodnikowych do masowej produkcji nastąpi przed 2030 rokiemtoyota jest innego zdania. Właśnie powtórzyła swój od dawna zapowiadany przełom w dziedzinie akumulatorów półprzewodnikowych który pozwoli jej umieścić bezpieczniejsze ogniwa w swoich pojazdach elektrycznych na rynku masowym już w 2027 roku.

Keiji Kaita, szef nowo utworzonego działu badawczo-rozwojowego Toyoty ds. neutralności węglowej, szczegółowo opisał osiągnięcie firmy, które może pozwolić jej dogonić lidera rynku pojazdów elektrycznych Teslę wcześniej niż przewidywano: "Zarówno w przypadku naszych akumulatorów ciekłych, jak i półprzewodnikowych, dążymy do drastycznej zmiany sytuacji, w której obecne akumulatory są zbyt duże, ciężkie i drogie. Jeśli chodzi opotencjał, będziemy dążyć do zmniejszenia wszystkich tych czynników o połowę".

Biorąc pod uwagę, że NIO niedawno narzekało, że jego domowa bateria półprzewodnikowa o mocy 150 kWh z hybrydowym elektrolitem kosztuje tyle samo, co sedan ET5 każde rozwiązanie, które obniży koszt prawdziwych akumulatorów półprzewodnikowych i pozwoli na ich finansowe wejście do masowej produkcji, jest mile widziane. Toyota jest zdania, że jej materiały półprzewodnikowe i przełom w procesie produkcyjnym obniżą koszt pakietu, aby był równy lub niższy niż obecny trójskładnikowy akumulator litowy typu, który Tesla umieszcza w swoich samochodach elektrycznych.

Toyocie udało się rozwiązać zarówno problemy związane z żywotnością ogniw akumulatorów półprzewodnikowych, które napotkała około trzy lata temu, kiedy po raz ostatni szczegółowo opisała swoje prace nad tą technologią, jak i znaleźć "rozwiązanie materiałowe", które przekształci jej akumulator półprzewodnikowy w akumulator przeznaczony do pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Akumulator półprzewodnikowy Toyoty pomieści wystarczającą gęstość energii w obecnym śladzie akumulatorów dla wydajnych pojazdów elektrycznych, takich jak Tesla Model S, co pozwoliłoby na 1200 km zasięgu na jednym ładowaniu, czyli około 745 mil.

W swojej nowej strategii dotyczącej pojazdów elektrycznych, przedstawionej w zeszłym tygodniu, Toyota przedstawiła to samo twierdzenie, ale z wyjaśnieniem, że zasięg jest obliczany na podstawie chińskiego cyklu CLTC. Rzeczywiste testy zasięgu akumulatorów pojazdów elektrycznych pokazują, że cykl CLTC jest bardziej hojny o około jedną trzecią w porównaniu z szacunkami EPA, które są ważne dla nawyków jazdy w USA.

Oznacza to, że pierwsze samochody elektryczne z akumulatorem półprzewodnikowym Toyoty o rozmiarze obecnego akumulatora EV będą miały zasięg na jednym ładowaniu nieco ponad 500 mil. To wciąż niezły wynik, biorąc pod uwagę, że Toyota powtórzyła również, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych pozwoli na ultraszybkie ładowanie przez około 10 minut na odpowiednich szybkich ładowarkach DC.

Krótko mówiąc, podczas gdy prototypy akumulatorów półprzewodnikowych są obecnie tuzinem, Toyota faktycznie obiecuje masową produkcję akumulatorów półprzewodnikowych w dającej się przewidzieć przyszłości. Jak ujął to renomowany analityk motoryzacyjny Sandy Munroe, "słoń" Toyoty może obrócić się w mgnieniu oka i "zmiażdżyć" konkurencję wygląda na to, że Toyota po długim okresie wahań co do ich rentowności na rynku globalnym, postawiła na pojazdy elektryczne.

Pobierz ładowarkę PRIMECOM Level 2 EV kompatybilną z Toyotą Prius na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Toyota ogłasza odkrycie baterii półprzewodnikowej, która może pozwolić jej szybciej dogonić Teslę
Daniel Zlatev, 2023-07- 5 (Update: 2023-07- 5)