Notebookcheck Logo

Toyota pokonuje Teslę jako amerykańska marka samochodów elektrycznych pomimo sprzedaży jednego modelu w USA

BZ4X jest na razie jedynym pojazdem elektrycznym Toyoty w USA (zdjęcie: Toyota)
BZ4X jest na razie jedynym pojazdem elektrycznym Toyoty w USA (zdjęcie: Toyota)
Oprócz akumulatora półprzewodnikowego, Toyota ma ogromny potencjał percepcyjny, aby przekonać zamożnych Amerykanów, jeśli chodzi o zakup pojazdu elektrycznego od producenta samochodów innego niż Tesla. Wydaje się, że jest w stanie wejść w kolejny etap wyścigu pojazdów elektrycznych z pojazdami, które są zarówno konkurencyjne, jak i pożądane w USA.
E-Mobility

Wydaje się, że Toyota może wykorzystać świadomość marki i dobrą wolę klientów zbudowaną przez dziesięciolecia produkcji wysokiej jakości samochodów napędzanych gazem lub hybryd i z powodzeniem wprowadzić je w erę pojazdów elektrycznych.

W ubiegłym roku badanie przeprowadzone wśród 6000 nabywców nowych samochodów w USA wykazało, że zamożne pokolenie wyżu demograficznego preferuje bardziej tradycyjne marki, takie jak Toyota, Honda czy Ford, jeśli chodzi o zakup pojazdu elektrycznego. W tamtym czasie samochody elektryczne oferowały premię w wysokości 10 000 USD w stosunku do ceny przeciętnego pojazdu napędzanego gazem sprzedawanego w USA.

Wersja ankiety z 2023 r. zwraca obecnie zdecydowaną przewagę postrzegania marki Toyoty nad Teslą, jeśli chodzi o zakup pojazdu elektrycznego, mimo że Toyota sprzedaje tylko jeden model zasilany bateryjnie w USA, nie licząc SUV-a Lexus RZ 450e. Mimo to rozkład preferencji marek pojazdów elektrycznych wśród potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych w Ameryce przedstawia się następująco:

  1. Toyota - 30%
  2. Tesla - 23%
  3. Honda - 20%
  4. GM - 15%
  5. Ford - 14%

Ankieta, przeprowadzona w okresie od 29 września do 1 października, ujawniła również wiele nieporozumień dotyczących faktów i trendów związanych z pojazdami elektrycznymi. Respondenci zestawili pojazdy w pełni elektryczne z pojazdami hybrydowymi typu plug-in, ponieważ tak sformułowano pytania ankiety. Nadal wymieniali również koszty pojazdów elektrycznych jako jedną z głównych przeszkód w zakupie, mimo że wojna cenowa Tesli w 2023 r. spowodowała efekt parytetu z cenami samochodów napędzanych gazem.

Zasięg pojazdów elektrycznych i dostępność infrastruktury ładowania nadal budzą największe obawy, a Toyota ma teraz wyjątkową przewagę, aby dobrze pozycjonować się w kolejnej odsłonie szaleństwa na punkcie pojazdów elektrycznych. Niedawno ogłosiła ona przyjęcie powszechnie dostępnego systemu ładowania NACS Tesli, który pozwoli jej na korzystanie z rozległej sieci Superchargers w Ameryce Północnej.

Co więcej, firma pracuje nad komercjalizacją akumulatora półprzewodnikowego które mogą podwoić obecny średni zasięg pojazdów elektrycznych i umożliwić ultraszybkie ładowanie. Toyota pracuje również nad nowatorskimi metodami produkcji dedykowanej platformy EV nowej generacji, która może pokonać gigacasting Tesli pod względem szybkości i wydajności.

Nie trzeba dodawać, że Tesla nie będzie siedzieć w miejscu w międzyczasie, ale Toyota wydaje się mieć wszelkie szanse, aby wejść do następnego etapu wyścigu pojazdów elektrycznych z pojazdami, które są nie tylko bardzo konkurencyjne, ale także bardzo pożądane przez amerykańską opinię publiczną.

Proszę kupić 48A Tesla Wall Connector z 24" kablem na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 10 > Toyota pokonuje Teslę jako amerykańska marka samochodów elektrycznych pomimo sprzedaży jednego modelu w USA
Daniel Zlatev, 2023-10-25 (Update: 2023-10-25)