Toyota posiada najwięcej patentów na baterie półprzewodnikowe, ponieważ planuje jako pierwsza wprowadzić do masowej produkcji model EV z ogniwami półprzewodnikowymi
Toyota niedawno wstrząsnęła branżą pojazdów elektrycznych, ogłaszając, że jej bateria półprzewodnikowa wkraczają w fazę komercjalizacji pojazdów, a ich masowa produkcja planowana jest na 2025 rok. Nie tylko to, ale podany zasięg 1200 km (746 mil), nawet jeśli jest to w zbyt hojnym cyklu CLTC, a także 10-minutowy czas ładowania, zapierały dech w piersiach.
Podczas gdy ten 746-milowy zasięg będzie prawdopodobnie wynosił 485 mil na jednym ładowaniu, po przeliczeniu na szacunki EPA stosowane w USA, a podany 10-minutowy czas ładowania będzie wynosił od 10% lub 20% do 80%, samo twierdzenie że Toyota "planuje być pierwszą firmą, która sprzeda pojazd elektryczny wyposażony w baterię półprzewodnikową do połowy 2020 roku" jest dość odważnym stwierdzeniem.
Wydaje się jednak, że Toyota ma wszystkie patenty na poparcie ambitnych ram czasowych i rentowności swoich badań nad akumulatorami półprzewodnikowymi. Nowe badanie bazy danych GlobalData uszeregowało firmy z największą liczbą patentów związanych z bateriami półprzewodnikowymi i wykazało, że Toyota znajduje się na szczycie listy.
Przygotowując się do produkcji pilotażowej, Toyota przyspieszyła tempo rejestracji patentów i w ciągu zaledwie 3 lat - między październikiem 2020 r. a październikiem 2023 r. - uzyskała ponad 8 000 patentów na baterie półprzewodnikowe. Spośród rzeczywistych producentów baterii, LG prowadzi z 5 539 patentami na baterie półprzewodnikowe, zajmując drugie miejsce po Toyocie, podczas gdy inni producenci samochodów, tacy jak Hyundai, Kia i Honda, uzupełniają pierwszą piątkę rankingu posiadaczy patentów na baterie półprzewodnikowe.
Honda niedawno wspomniała, że jej warta 40 mld USD elektryfikacja pojazdów elektryfikacja pojazdów obejmuje również rozwój i komercjalizację akumulatorów półprzewodnikowych, a produkcja pilotażowa ma rozpocząć się w przyszłym roku. Według Hondy, "kiedy wprowadzimy wszystkie baterie półprzewodnikowe, być może w tym czasie będziemy mogli podwoić ilość energii w tym samym samochodzie", ponieważ pozwoliłoby to na zmniejszenie o połowę o połowę, zamiast podwajać ich pojemność w tym samym samochodzie.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon
Źródło(a)
GlobalData przez Just-Auto