Wraz z nowo wprowadzonym na rynek C-HR+ i bZ4Xtoyota zaprezentowała ultrakompaktowy, dwumiejscowy samochód elektryczny, który ma zaledwie 2,5 metra (98 cali) długości (tj. mniej więcej wielkości wózka golfowego) i zajmuje połowę standardowego miejsca parkingowego. Oprócz rozmiaru, konstrukcja FT-Me ma inne cechy, które wyraźnie podkreślają, że dojazdy do pracy w mieście są łatwiejsze i bardziej dostępne dla szerszego grona kierowców.
Po pierwsze, w samochodzie zrezygnowano z pedałów podłogowych na rzecz elementów sterujących zintegrowanych z prostokątną kierownicą. Wynikający z tego praktyczny tryb jazdy będzie niezbędny nie tylko dla użytkowników wózków inwalidzkich ale także powinien być bardziej odpowiedni dla młodych kierowców. Z podstawowym prawem jazdy w niektórych krajach europejskich, nawet 14-latkowie mogą legalnie prowadzić FT-Me.
Fotel pasażera można również łatwo zdemontować, aby zwolnić miejsce na składany rowerwózek inwalidzki lub inny ładunek. Toyota wdrożyła coś, co nazywa "koncepcją widoczności 360 stopni" dla lepszego bezpieczeństwa i zwrotności.
FT-Me ma zużywać "trzy razy mniej energii na kilometr niż samochód elektryczny z akumulatorem o dużej pojemności". To z pewnością wpływa na inne twierdzenie, że panele słoneczne zintegrowane z dachem potencjalnie zwiększą zasięg o 20-30 km (12-19 mil) każdego dnia.
Liczba ta jest zdecydowanie imponująca, biorąc pod uwagę, że dla wielu osób może to oznaczać praktycznie zerowe ładowanie. Jest to również nieco zaskakujące, biorąc pod uwagę raczej niewielki panel widoczny na dachu, z którego znaczna część jest w rzeczywistości przezroczysta.
Inne kluczowe szczegóły, takie jak cena, oczekiwany zasięg i prędkość maksymalna, nie zostały obecnie udostępnione przez Toyotę. FT-Me został przewidziany jako rozwiązanie mobilności miejskiej dla Europy, choć nie ujawniono dokładnej daty premiery.