Trek Slash+ (Plus) e-MTB - kultowy rower enduro MTB z napędem elektrycznym, ogromnym zasięgiem i lekkim silnikiem
Po latach, w których Trek Slash zajmował najwyższe miejsca na podium wyścigów enduro, Trek w końcu zdecydował się zelektryfikować swój najbardziej szanowany rower górski, ale poszedł prawie zupełnie inną drogą niż jego najbliższa konkurencja e-enduro, taka jak DJI Amflow PL. Nowy Trek Slash Plus ma na celu zachowanie tej samej dynamiki jazdy, prowadzenia i osiągów zawieszenia, co oryginalny Slash, który zyskał sławę na torze wyścigów enduro, a Trek osiąga ten wyczyn dzięki silnikowi zwykle zarezerwowanemu dla lekkich szosowych i przełajowych rowerów elektrycznych.
Model Trek Slash+ łączy silnik TQ HPR50 z wymiennym akumulatorem o pojemności 580 Wh, zapewniając deklarowany czas jazdy od 2 do 6 godzin. Trek oferuje również przedłużacz zasięgu 160 Wh, który mieści się w koszyku na bidon w górnej części dolnej rury i może wydłużyć czas jazdy nawet do 7,5 godziny. Wygląda na to, że część argumentacji Treka za użyciem silnika 50 Nm w roku pełnym e-rowerów enduro o momencie obrotowym 100+ Nm ma związek z wrażeniami z jazdy, a nie z pełną mocą i pokonywaniem wzniesień. Trek twierdzi, że silnik TQ w Slash+ jest "ledwo wyczuwalny" i nadal może zapewnić wspomaganie pedałowania do 20 mph (ok. 32 km/h).
Mając na uwadze tę filozofię, warto zauważyć, że Trek Slash+ nie jest szczególnie lekki, ważąc 20,88 kg w rozmiarze średnim. Nie jest to szczególnie ciężkie jak na standardy e-rowerów, ale nadal jest cięższe niż 19,2 kg e-rower DJI Amflow, który został wprowadzony na rynek w zeszłym miesiącu i jest wyposażony w silnik o mocy 850 W i 120 Nm. Przynajmniej część tej wagi wynika z konstrukcji z wysokim przegubem i kołem zębatym, co dodaje więcej materiału do ramy z włókna węglowego i więcej komponentów do układu napędowego.
Poświęcenie masy wiąże się jednak z pewnymi pozytywnymi rezultatami w zakresie geometrii i osiągów zawieszenia. Konstrukcja Slash+ z wysoką osią obrotu została odziedziczona bezpośrednio po zwykłym rowerze Trek Slash i umożliwia tylnemu kołu jazdę do tyłu, dzięki czemu jest ono bardziej stabilne w technicznym terenie. Konstrukcja High-Pivot jest również znana z poprawy czułości na małych wybojach i przyczepności.
Rama z włókna węglowego i agresywna geometria roweru Trek Slash+ to prawdopodobnie jego główne cechy, dzięki niewiarygodnie luźnemu kątowi 63,4°, który można dodatkowo poluzować do około 62,4° za pomocą zestawu słuchawkowego z regulacją kąta.
Trek Slash+ jest dostępny w dwóch różnych wariantach. Model Slash+ 9.7 SLX/XT kosztuje 7 999,99 USD i jest wyposażony w widelec Fox Rhythm 38 o skoku 170 mm oraz tylny amortyzator Fox Float X, który odpowiada skokowi 170 mm przedniego koła. Przesiadając się na Trek Slash+ 9.9 X0 AXS T-Type, otrzymują Państwo widelec RockShox ZEB Ultimate Deluxe ze sprężyną DebonAir i tłumikiem Charger 3.1, w połączeniu z tylnym amortyzatorem RockShox Vivid Ultimate, ponownie ustawionym na 170 mm skoku na obu kołach.
Obie wersje Trek Slash+ są wyposażone w 12-biegowe napędy, ale tylko Slash+ 9.9 ma elektroniczną zmianę przełożeń za pośrednictwem przerzutki SRAM X0 Eagle AXS T-Type