Notebookcheck Logo

Tryb "Ultra-Boost" w Sony PlayStation 5 Pro został szczegółowo opisany jako bardziej elastyczne wymagania PS5 Pro Enhanced

PS5 Pro to podobno połączenie architektur AMD RDNA 3 i Zen 2, na zdjęciu PS5 devkit. (Źródło zdjęcia: Macho Nacho Productions)
PS5 Pro to podobno połączenie architektur AMD RDNA 3 i Zen 2, na zdjęciu PS5 devkit. (Źródło zdjęcia: Macho Nacho Productions)
Sony podobno zdecydowało się uczynić "PS5 Pro Enhanced" kategorią bardziej otwartą niż wcześniejsze oczekiwania. Wygląda na to, że będzie bardzo niewiele przypadków, w których gra nie osiągnie statusu "PS5 Pro Enhanced". Nawet wtedy nowy tryb "Ultra-Boost" PS5 Pro będzie dostępny, aby zapewnić wyższą liczbę klatek na sekundę i rozdzielczość.
Gaming Console Leaks / Rumors

Tom Warren i The Verge przedstawili jeszcze więcej szczegółów na temat PlayStation 5 Pro (PS5 Pro) i związanych z nią nowych technologii. Podsumowując, para dostarczyła nowych informacji na temat specyfikacji nadchodzącej konsoli, która podobno pojawi się jesienią tego roku. Ponadto Warren wspomniał o PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), alternatywie AMD FSR i NVIDIA DLSS firmy Sony, która ma przeskalować obraz 1080p z docelowym 4K/60 FPS.

Podobno Sony będzie wyróżniać gry, które natywnie obsługują PSSR, tworząc kategorię "PS5 Pro Enhanced", która będzie wyświetlana na pudełkach i w PlayStation Store. Według The Verge, wymagania Sony dotyczące certyfikacji gry jako "PS5 Pro Enhanced" nie są tak surowe, jak sugerowały wcześniejsze plotki. Do tej pory, takie osoby jak Tom Henderson twierdził że gra musiałaby działać stabilnie w rozdzielczości 4K i 60 FPS z włączonym PSSR, aby mogła zostać sklasyfikowana jako PS5 Pro Enhanced.

Zamiast tego, The Verge twierdzi, że kategoria ta będzie obejmować gry, które mogą spełnić jedno z poniższych wymagań na PS5 Pro, które są poza zasięgiem zwykłych konsol PS5 (obecnie 449,99 USD na Amazon):

  • Wyższa rozdzielczość dynamiczna z zablokowaną częstotliwością odświeżania 30/60 FPS
  • Stały wzrost rozdzielczości z zablokowaną częstotliwością odświeżania 30/60 FPS
  • Ta sama rozdzielczość, ale poprawa o 60 FPS
  • Ray tracing włączony, ale ta sama docelowa rozdzielczość i liczba klatek na sekundę

Gra nie będzie jednak "PS5 Pro Enhanced", jeśli deweloperzy poprawią jedynie jej minimalną rozdzielczość dynamiczną, np. z 1080p do 1440p. Niemniej jednak, gry niebędące "PS5 Pro Enhanced" mogą korzystać z wyższej liczby klatek na sekundę i rozdzielczości dzięki "Ultra-Boost", nowemu trybowi dostępnemu wyłącznie na PS5 Pro. Ostatecznie, elastyczność w wymaganiach Sony PS5 Pro Enhanced wydaje się wynikać z faktu, że PS5 Pro zapewni tylko 10% ulepszeń procesora w porównaniu do zwykłego PS5, którego szczegóły omówiliśmy osobno omówiliśmy osobno.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Tryb "Ultra-Boost" w Sony PlayStation 5 Pro został szczegółowo opisany jako bardziej elastyczne wymagania PS5 Pro Enhanced
Alex Alderson, 2024-04-17 (Update: 2024-04-17)