Tryb gry iOS 18 ma na celu przyspieszenie grania i poprawę responsywności podłączonych urządzeń na iPhonie
macOS otrzymał swój pierwszy dedykowany tryb gry z Sonoma w zeszłym roku. Jak opisuje Apple, nadaje on grom priorytet i ma na celu zaoferowanie płynniejszej i bardziej spójnej liczby klatek na sekundę poprzez zwolnienie aktywności w tle i przydzielenie większej ilości zasobów do gry. Ta sama funkcja pojawiła się w niedawno ogłoszonym iOS 18.
Tryb gry na iOS 18 działa w taki sam sposób, jak na macOS. Oznacza to, że minimalizuje aktywność w tle, aby zapewnić "wysoką liczbę klatek na sekundę" na iPhonie. Ponadto ma na celu "radykalne zmniejszenie" opóźnienia dźwięku https://pocketnow.com/bluetooth-latency-explained-how-to-minimize-it/ ze słuchawkami AirPods (2. gen. obecnie 189,99 USD na Amazon) i poprawić responsywność kontrolerów gier.
Dobrą stroną jest to, że nie trzeba nic robić, aby skonfigurować tryb gry na iOS 18. Zostanie on automatycznie włączony po uruchomieniu gry lub programu uruchamiającego grę, a gdy zostanie włączony, zobaczysz powiadomienie. Apple nie zaoferował jeszcze żadnych porównań wydajności i nie wiemy, czy będzie działać ze wszystkimi grami.
MacRumors donosi jednak, że Game Mode na iOS 18 jest przeznaczony dla gier AAA. Obejmuje to takie tytuły jak Resident Evil Village, Assassin's Creed Mirage, Death Stranding Director's Cut i niedawno zapowiedziany Resident Evil 7.