Notebookcheck Logo

Trzy departamenty policji zgłaszają mieszane uczucia co do pojazdów elektrycznych jako radiowozów

Trzy departamenty policji zgłosiły wnioski dotyczące korzystania z pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: Departament Policji Fort Bragg)
Trzy departamenty policji zgłosiły wnioski dotyczące korzystania z pojazdów elektrycznych. (Źródło zdjęcia: Departament Policji Fort Bragg)
Trzy departamenty policji zgłosiły mieszane uczucia dotyczące przyjęcia pojazdów elektrycznych do użytku jako pojazdy policyjne. Pojazdy elektryczne Ford i Tesla miały różne poziomy przydatności ze względu na konstrukcję nadwozia. Odnotowane wady mogą pomóc departamentom policji uniknąć zakupu pojazdów elektrycznych mniej odpowiednich do pracy policyjnej.
E-Mobility Business

W ciągu ostatnich 12 miesięcy trzy departamenty policji, które przyjęły pojazdy policyjne EV, zgłosiły mieszane uczucia co do swoich zakupów. Tesle wypadły gorzej w rzeczywistym użytkowaniu patrolowym, podczas gdy Fordy wypadły lepiej. Rzeczywiste wady i zalety mogą pomóc departamentom policji uniknąć zakupu pojazdów elektrycznych, które po prostu nie są dobrze przystosowane do pracy w policji.

Pojazdy policyjne to często wyspecjalizowane modele SUV-ów i sedanów oferowane przez producentów samochodów, choć niektóre z nich to zwykłe pojazdy, które zostały zmodernizowane. Pojazdy te są wyposażone w wytrzymałe opony, akumulatory o większej pojemności, dodatkowe oświetlenie, ulepszone systemy chłodzenia, trwalsze amortyzatory i mocne silniki, aby poprawić ich zdolność do łapania uciekających przestępców bez względu na warunki. Pojazdy te są również wyposażone w terminale policyjne, kamery, bariery na tylnych siedzeniach, wodoodporne tylne siedzenia, uchwyty na broń, a nawet kuloodporność, które zwiększają wagę i zmniejszają przestrzeń wewnętrzną dostępną dla funkcjonariuszy patrolu wyposażonych w kamizelki kuloodporne, załadowane pasy i kamery ciała, a także przestępców przewożonych na tylnym siedzeniu.

Dwa departamenty, które przyjęły Tesle, znalazły znaczące wady swoich nowych pojazdów elektrycznych, gdy były używane jako pojazdy policyjne. Departament Policji Ukiah w północnej Kalifornii odkrył, że ich Pojazdy elektryczne Tesla 3 miały kilka wad. Pierwszą z nich było to, że tylne siedzenia były zbyt małe i pozwalały na transport tylko jednego więźnia. Drugą były ciasne przednie siedzenia, które nie pozwalały funkcjonariuszom na wygodne wyjście. Trzecią był zbyt długi czas ładowania, co wydłużało godziny oczekiwania na stacjach ładowania podczas transportu więźniów na duże odległości. Modyfikacja Tesli 3 w pojazdy policyjne zajęła miesiące, a każdy z nich kosztował ostatecznie 150 000 dolarów.

Departament Policji Menlo Park, kilka godzin na południe od Ukiah, znalazł podobne wady w swoich pojazdach Tesla Model Y EV. Główną wadą była nieefektywność i zakłócenia ze strony oprogramowania pojazdu Tesla. Funkcjonariusze z Menlo Park odkryli, że Tesle nagle zatrzymywały się bez ostrzeżenia podczas ściągania pojazdów na pobocze, z powodu zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) w Teslach, których nie można wyłączyć. Zakłócałoby to również pościgi samochodowe. Oprogramowanie automatycznie blokuje również drzwi, gdy funkcjonariusz z kluczykiem odejdzie, dodając cenne sekundy, gdy funkcjonariusz musi szybko wrócić do pojazdu w celu pościgu lub użycia broni. Konstrukcja dotykowych elementów sterujących zmusza funkcjonariuszy do wielokrotnego stukania w celu wyłączenia świateł, co dodatkowo zmniejsza wydajność.

Drugą wadą były ciasne przednie siedzenia i wysoka konsola środkowa, która zmusza funkcjonariuszy "do siedzenia pod kątem lub z przypiętą i niedostępną bronią boczną w pojeździe" i uniemożliwia innemu funkcjonariuszowi wygodne siedzenie podczas długich zmian na siedzeniu pasażera. Trzecim było ciasne tylne siedzenie do transportu więźniów. Czwartym był niski prześwit pojazdu, ograniczający zdolność funkcjonariuszy do ścigania przestępców przez przeszkody i w terenie. Modyfikacja Tesli Y w pojazdy policyjne zajęła pięć miesięcy i kosztowała 102 752 USD za sztukę. Dodatkowa waga modyfikacji miała bardzo znaczący wpływ na rzeczywisty zasięg, w wyniku czego rzeczywisty zasięg wynosił 195 mil w porównaniu z reklamowanymi 330 milami przy 100% zużyciu baterii lub słabymi 156 milami przy 80% zużyciu baterii.

Departament Policji Fort Bragg, godzinę drogi na północ od Ukiah, przyjął Forda F-150 Lightning EV. Główną wadą była nieznajomość ładowania pojazdów elektrycznych przez funkcjonariuszy. Doprowadziło to do sytuacji, w której funkcjonariusze spóźnili się na zaplanowane wydarzenie, ponieważ zatrzymali się na powolnej stacji ładowania poziomu 1, zamiast wiedzieć, jak szukać szybszych stacji poziomu 2 lub wyższego. Chociaż test na dystansie 600 mil został przeprowadzony przy użyciu szybszych stacji ładowania, podróż ta nadal wymagała od funkcjonariuszy zatrzymania się na 1,5 godziny w oczekiwaniu na naładowanie baterii.

Drugą wadą był ograniczony zasięg podczas jazdy w regionach górskich. Dwa przejazdy w obie strony do lokalnego więzienia oddalonego o 55 mil wyczerpały 80% baterii. Zasięg pojazdów elektrycznych jest znacznie zmniejszony w mroźnych warunkach. Trzeci to ograniczona dostępność transformatorów potrzebnych do zainstalowania szybkich ładowarek na posterunku policji. Według departamentu, wymagany transformator jest opóźniony o rok z powodu problemów z łańcuchem dostaw, więc departament został zmuszony do korzystania z ładowania poziomu 1.

Departamenty policji powinny dokładnie rozważyć, czy infrastruktura ładowania, zasięg lub możliwości droższych pojazdów elektrycznych są odpowiednie do ich użytku, zwłaszcza w przypadku dozbrojenia. Czytelnicy pragnący łapać przestępców jako nowi funkcjonariusze mogą przygotować się do zdania egzaminu policyjnego z przewodnikiem do nauki , takim jak ten na Amazon.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 10 > Trzy departamenty policji zgłaszają mieszane uczucia co do pojazdów elektrycznych jako radiowozów
David Chien, 2024-10-23 (Update: 2024-10-23)