Twarda szyba Tesli Cybertruck pęka po dwunastu uderzeniach w najnowszym pokazie strażackim
Tesla Cybertruck Tesla Cybertruck trafił na pierwsze strony gazet, gdy po raz pierwszy pojawił się na https://www.cnbc.com/2019/11/21/tesla-cybertruck-unveiled.html na imprezie w Los Angeles w 2019 roku - nie tylko ze względu na swój kanciasty, niekonwencjonalny design, ale także z powodu demonstracji, która nastąpiła później. Podczas wspomnianej demonstracji "pancerne szkło" ciężarówki niespodziewanie pękło, gdy Elon Musk rzucił w nią stalową kulą. Incydent ten szybko stał się wirusowy, przyćmiewając inne funkcje ciężarówki w tamtym czasie. Niezależnie od tego, zamówienia w przedsprzedaży gwałtownie wzrosły, a teraz - prawie 5 lat później - kolejna demonstracja pokazuje, jak wytrzymałe są naprawdę szyby Cybertruck.
Strażacy próbowali przebić szybę Cybertrucka w ramach ćwiczeń szkoleniowych. Test, który wymagał trzech uderzeń, aby powstało pierwsze pęknięcie i prawie dwunastu uderzeń, aby całkowicie rozbić okno, wykazał trwałość wzmocnionego szkła Cybertrucka - kluczową cechę promowaną przez Teslę. Przypadek użycia tego testu rozbicia jest niezbędny dla osób udzielających pierwszej pomocy, które mogą być zmuszone do rozbicia okien w sytuacjach awaryjnych. Zrozumienie wytrzymałości tych okien pomoże strażakom lepiej przygotować się na sytuacje, w których szybki dostęp do pojazdu ma kluczowe znaczenie, zwłaszcza w wypadkach lub akcjach ratowniczych.
Strażacy w tym teście wyraźnie powstrzymywali się od użycia pełnej siły podczas uderzania w szyby Cybertrucka, ponieważ ich priorytetem w rzeczywistych sytuacjach byłoby zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uwięzionym w środku. Podczas przebijania szyb w nagłych wypadkach, strażacy muszą uważać, aby nie wysłać odłamków lecących do środka, które mogłyby zranić osoby znajdujące się w środku.
Z drugiej strony, imponująca wytrzymałość okien Cybertrucka budzi pewne obawy. Na przykład, jeśli szkło jest zbyt mocne, może stanowić wyzwanie dla osób w środku próbujących uciec w sytuacji kryzysowej, na przykład po wypadku. Chociaż jest to świetne rozwiązanie dla bezpieczeństwa, zawsze istnieje ryzyko, że jego wytrzymałość może opóźnić akcję ratunkową lub samodzielne wydostanie się w nagłych sytuacjach. Miejmy nadzieję, że podobne przyszłe testy w świecie rzeczywistym rzucą na to światło.
Here's another angle! pic.twitter.com/hYtMq0Ajzp
— Owen Sparks (@OwenSparks_) September 20, 2024