Twórcy Roblox zarobili w zeszłym roku rekordową kwotę 741 mln USD
Zgodnie z raportem złożonym przez spółkę do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), o którym donosi Bloombergzarobki deweloperów wzrosły o 19 procent w porównaniu z 623,9 mln USD w ubiegłym roku.
Od 2006 roku Roblox zapewnia deweloperom narzędzia do tworzenia milionów gier na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Deweloperzy zarabiają, gdy gracze używają Robux, cyfrowej waluty platformy, do zakupu dowolnego cyfrowego przedmiotu w grze. Obecnie stawka wynosi 0,0035 USD za każdego Robuxa wydanego na grę.
W ubiegłym roku prawie 100 gier na platformie odnotowało ponad 1 milion USD przychodów ze sprzedaży każda, a dziewięć tytułów wygenerowało co najmniej 10 milionów USD. Spośród 12.000 deweloperów, którzy wymienili Robuxy na prawdziwą walutę, około 3.500 twórców zarobiło ponad 10.000 USD, a około 750 ponad 100.000 USD.
Platforma pozostawiła za sobą początkowe etapy, w których jej gry były tworzone przez dzieci obeznane z technologią, a ponad połowa wszystkich graczy miała mniej niż 16 lat. Jednak profesjonalne studia gier zaczęły obsługiwać graczy Roblox w związku z rosnącą popularnością tego serwisu.
Co więcej, Gamefam Studios z siedzibą w Los Angeles zebrało 25 milionów dolarów w 2022 roku na tworzenie gier Roblox. Ze średnią liczbą prawie 68 milionów aktywnych użytkowników dziennie, przynosząc w zeszłym roku 3,5 miliarda USD w rezerwacjach, firma wykazuje silne podstawy dzięki swojej innowacyjnej platformie, zaangażowanej społeczności i solidnym finansom.
Roblox jest dostępny na Windows, MacOs, iOS, Android, Steam Deck(obecnie 1,182 USD na Amazon), Nintendo Switch i nie tylko.