Notebookcheck Logo

Twórcy gier zachęcają Nintendo Switch 2 do ułatwienia portów dzięki szybszemu SoC i 3-krotnemu zwiększeniu pamięci RAM

Nintendo Switch 2 doczeka się aktualizacji
Nintendo Switch 2 ma być wyposażony w znacznie mocniejszy procesor i kartę graficzną, co znacznie ułatwi przenoszenie gier. (Źródło obrazu: Nintendo)
Postępy w zakresie procesora, karty graficznej i pamięci RAM Nintendo Switch 2 ekscytują twórców gier. Switch 2 nie tylko będzie prawdopodobnie w stanie uruchamiać gry płynniej niż oryginalny Switch, ale wzrost mocy obliczeniowej oznacza również, że gry będą łatwiejsze do przeniesienia.
Gaming Handheld ARM Nvidia Console Touchscreen

Nintendo Switch stał się czymś w rodzaju mema ze względu na powolny, przestarzały sprzęt, zwłaszcza w porównaniu z innymi konsolami i mnóstwem innych przenośnych urządzeń do gier, które zalały rynek w ostatnich latach. Jak się okazuje, nie tylko gracze błagali o Switch 2 ze zaktualizowanym sprzętem. W niedawnym wywiadzie dla Automaton, garstka twórców gier, którzy specjalizują się w przenoszeniu gier na Nintendo Switch, szczegółowo opisała swoje frustracje związane z powolnym sprzętem.

Największe problemy związane z przenoszeniem gier na sprzęt Switch pierwszej generacji wynikały z ograniczonego sprzętu na zasadniczo wszystkich frontach. Według deweloperów, ograniczona ilość pamięci RAM - o połowę mniejsza niż w przypadku bardziej wydajnych współczesnych urządzeń - oznaczała, że pliki gier i tekstury w grze musiały być skompresowane "do granic możliwości", aby zaoszczędzić pamięć. Podobnie z procesorem o niskiej specyfikacji, deweloperzy albo spędzali dużo czasu na optymalizacji swoich gier w celu wstępnego załadowania tekstur i środowisk gry, wprowadzając w tym procesie ekrany ładowania, albo po prostu pozwalali już zajętemu procesorowi wziąć na siebie dodatkowe obciążenie związane z przetwarzaniem w tle, co skutkowałoby spadkiem wydajności.

"Musieliśmy skompresować tekstury do absolutnego limitu, aby zaoszczędzić pamięć, ale kompromis polegał na tym, że im więcej pamięci zwolniliśmy, tym lepiej wyglądała gra, dzięki czemu proces przypominał rozwiązywanie zagadki. Kiedy myślę o tym w ten sposób, było to naprawdę zabawne" - nienazwany deweloper, który rozmawiał z Automaton

Stosunkowo niska moc GPU w Nintendo Switch oznaczała również, że deweloperzy musieli obniżyć docelowe rozdzielczości z 1440p i 4K w nowszej generacji konsol do około 540p do 720p dla portów Switch. W wielu przypadkach docelowa rozdzielczość portów gier wynosiła zaledwie 25% natywnego wyświetlacza 720p Switcha.

Czego spodziewać się po Switch 2

Zapytani o to, co ich ekscytuje w Switch 2, twórcy portów wyrazili podekscytowanie możliwością przeniesienia większej liczby gier na przenośną konsolę do gier, w szczególności odnosząc się do tych opracowanych dla nowszych konsol, takich jak Xbox Series X(obecnie499,99USD na Amazon) i PlayStation 5(obecnie 499,99 USD na Amazon). Nintendo nie ujawniło jeszcze dokładnych specyfikacji Switch 2, ale przecieki wskazują że nowa konsola będzie wyposażona w około 12 GB pamięci LPDDR5 RAM i 8 nm SoC, który powinien zapewnić znacznie wyższą wydajność procesora i karty graficznej, co powinno ułatwić uruchamianie i rozwijanie zarówno natywnych gier Switch, jak i portów gier.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 02 > Twórcy gier zachęcają Nintendo Switch 2 do ułatwienia portów dzięki szybszemu SoC i 3-krotnemu zwiększeniu pamięci RAM
Julian van der Merwe, 2025-02-20 (Update: 2025-02-20)