Nintendo Switch stał się czymś w rodzaju mema ze względu na powolny, przestarzały sprzęt, zwłaszcza w porównaniu z innymi konsolami i mnóstwem innych przenośnych urządzeń do gier, które zalały rynek w ostatnich latach. Jak się okazuje, nie tylko gracze błagali o Switch 2 ze zaktualizowanym sprzętem. W niedawnym wywiadzie dla Automaton, garstka twórców gier, którzy specjalizują się w przenoszeniu gier na Nintendo Switch, szczegółowo opisała swoje frustracje związane z powolnym sprzętem.
Największe problemy związane z przenoszeniem gier na sprzęt Switch pierwszej generacji wynikały z ograniczonego sprzętu na zasadniczo wszystkich frontach. Według deweloperów, ograniczona ilość pamięci RAM - o połowę mniejsza niż w przypadku bardziej wydajnych współczesnych urządzeń - oznaczała, że pliki gier i tekstury w grze musiały być skompresowane "do granic możliwości", aby zaoszczędzić pamięć. Podobnie z procesorem o niskiej specyfikacji, deweloperzy albo spędzali dużo czasu na optymalizacji swoich gier w celu wstępnego załadowania tekstur i środowisk gry, wprowadzając w tym procesie ekrany ładowania, albo po prostu pozwalali już zajętemu procesorowi wziąć na siebie dodatkowe obciążenie związane z przetwarzaniem w tle, co skutkowałoby spadkiem wydajności.
"Musieliśmy skompresować tekstury do absolutnego limitu, aby zaoszczędzić pamięć, ale kompromis polegał na tym, że im więcej pamięci zwolniliśmy, tym lepiej wyglądała gra, dzięki czemu proces przypominał rozwiązywanie zagadki. Kiedy myślę o tym w ten sposób, było to naprawdę zabawne" - nienazwany deweloper, który rozmawiał z Automaton
Stosunkowo niska moc GPU w Nintendo Switch oznaczała również, że deweloperzy musieli obniżyć docelowe rozdzielczości z 1440p i 4K w nowszej generacji konsol do około 540p do 720p dla portów Switch. W wielu przypadkach docelowa rozdzielczość portów gier wynosiła zaledwie 25% natywnego wyświetlacza 720p Switcha.
Czego spodziewać się po Switch 2
Zapytani o to, co ich ekscytuje w Switch 2, twórcy portów wyrazili podekscytowanie możliwością przeniesienia większej liczby gier na przenośną konsolę do gier, w szczególności odnosząc się do tych opracowanych dla nowszych konsol, takich jak Xbox Series X(obecnie499,99USD na Amazon) i PlayStation 5(obecnie 499,99 USD na Amazon). Nintendo nie ujawniło jeszcze dokładnych specyfikacji Switch 2, ale przecieki wskazują że nowa konsola będzie wyposażona w około 12 GB pamięci LPDDR5 RAM i 8 nm SoC, który powinien zapewnić znacznie wyższą wydajność procesora i karty graficznej, co powinno ułatwić uruchamianie i rozwijanie zarówno natywnych gier Switch, jak i portów gier.