Only 720p on PS5: Star Wars Jedi Survivor graphics modes tested in new video ↺
Najnowszy tytuł triple-a firmy Respawn Entertainment, Star Wars Jedi Survivor, miał co najmniej skostniały start. Niektóre recenzje skrytykowały Unreal Engine 4 za liczne niedociągnięcia techniczne, z których wiele znalazło się również w wersji konsolowej na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Dlatego potencjalni nabywcy tej gry mogą chcieć sprawdzić kompleksową analizę techniczną Digital Foundry na YouTube, aby uniknąć strasznych wyrzutów sumienia.
Dogłębna recenzja techniczna https://www.youtube.com/watch?v=-TcopeWqo6k przyjrzyjmy się bliżej dwóm różnym trybom graficznym Star Wars Jedi Survivor na konsolach, a entuzjaści będą zaskoczeni widząc, że tryb wydajności gry charakteryzuje się dość niską rozdzielczością na PS5. Konkretnie, gra jest renderowana w rozdzielczości pomiędzy 648p a 864p, ale technologia FSR 2 firmy AMD jest wykorzystywana do skalowania obrazu do bardziej odpowiedniego poziomu 1440p. Jednak liczba klatek na sekundę w tym trybie graficznym również rozczarowuje - Jedi Survivor nie jest w stanie utrzymać stabilnych 60 klatek na sekundę i spada do 45 klatek na sekundę na PS5 i Xbox Series X.
Według Digital Foundry, tryb rozdzielczości w Star Wars Jedi Survivor wypada nieco lepiej i jest w stanie zapewnić bardziej spójne 30 klatek na sekundę na PS5. Jakość obrazu jest również zauważalnie ostrzejsza w tym trybie graficznym, ponieważ gra jest renderowana w rozdzielczości do 1440p, a następnie upscalowana do 4k. Jednakże, gracze bez Telewizora kompatybilnego z VRR nadal mogą być rozproszeni przez niektóre spadki klatek i odpowiadający im tearing podczas ruchliwych scen. Ogólnie rzecz biorąc, fani Star Wars powinni trzymać kciuki za to, że kalifornijski deweloper w końcu poprawi raczej niezbyt zadowalającą realizację techniczną swojej najnowszej gry na konsolach, a także na PC.