Uber zamawia 100 000 samochodów elektrycznych BYD, podczas gdy Hertz tanio sprzedaje więcej Tesli
Podczas gdy gigant wypożyczalni Hertz wciąż boryka się z nietrafioną inwestycją w 100,000 Tesli w szczytowym momencie cenowym, Uber nawiązał współpracę z BYD w zakresie takiej samej liczby samochodów elektrycznych.
Największy konkurent Tesli, BYD, dostarczy 100 000 pojazdów elektrycznych do globalnej floty Ubera po"najlepszych w swojej klasie cenach i finansowaniu" Posunięcie to nastąpiło po tym, jak konkurent Hertz SIXT porzucił Teslę, zamówił partię 100 000 SAMOCHODÓW BYD bYD.
Oferty cenowe i finansowe BYD mogą być bardzo kuszące dla kierowców Ubera, podczas gdy chiński gigant zyska ekspozycję i zaprezentuje swoje samochody, a także technologię autonomicznej jazdy, znacznie większej liczbie osób niż w przypadku sprzedaży bezpośredniej.
W końcu Komisja Europejska przygotowuje się do nałożenia 17% taryfę importową na swoje samochody, oprócz już istniejącego 10% podatku, więc może to być sprytny sposób na reklamowanie zalet swoich pojazdów elektrycznych wielu różnym osobom.
Podczas gdy kierowcy Ubera przechodzą na pojazdy elektryczne pięć razy szybciej niż prywatni właściciele samochodów, badania kierowców pokazują, że cena pojazdów elektrycznych i dostępność finansowania pozostają kluczowymi barierami dla zmiany. Oprócz przystępnej ceny, pojazdy BYD mają niższe koszty utrzymania i napraw, a także dobrze nadają się do wspólnych przejazdów ze względu na szeroką gamę modeli, doskonałą wydajność akumulatorów i doskonałą jakość wykonania. Aby wesprzeć kierowców przechodzących na pojazdy elektryczne, wspólne wysiłki firm mogą również obejmować zniżki na ładowanie, konserwację pojazdów lub ubezpieczenie, a także oferty finansowania i leasingu, w oparciu o to, co jest najlepsze dla kierowców na danym rynku.
Partnerstwo BYD-Uber ma większe szanse powodzenia niż współpraca Tesla-Hertz, ponieważ ceny samochodów elektrycznych BYD są obecnie najniższe, podczas gdy Hertz kupił je w szczytowym momencie.
Podczas prezentacji wyników za drugi kwartał Hertz powiedział, że przyspieszy sprzedaż swoich samochodów Tesla, aby móc rozładować większość z nich do końca przyszłego roku i obniżyć miesięczną stawkę amortyzacji na jednostkę swojej floty z 600 USD do 300 USD w 2025 roku.
Oznacza to, że kolejna partia "dziesiątek tysięcy" używanych samochodów Tesla z floty wynajmu wkrótce trafi na rynek po znacznie obniżonych cenach, jeszcze bardziej obniżając wartość rezydualną pojazdów elektrycznych.
Powrót w 2021 roku,
Hertz podpisał umowę o wartości 4,2 miliarda dolarów na 100 000 samochodów elektrycznych z Teslą, która w tamtym czasie osiągała rekordowe ceny pojazdów elektrycznych. Od tego czasu cena nowych Tesli była jednak wielokrotnie obniżana, a Hertz bardzo szybko poniósł znaczną stratę na tej inwestycji.
Po dodaniu amortyzacji wynajmowanych samochodów, a także trudności związanych z konserwacją, wysiłki Hertza w zakresie elektryfikacji floty doprowadziły go tak głęboko na minusie, że jego dyrektor generalny został usunięty. Hertz rozpoczął teraz program 50% zniżki wyprzedaż swoich Tesli, z Model 3 często kosztuje mniej niż 25 000 USD, przyczyniając się do i tak już przygnębionego rynku używanych pojazdów elektrycznych.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon