Udział Tesli w rynku po raz pierwszy spada poniżej 50% w momencie, gdy Model Y może stać się najpopularniejszym pojazdem w Ameryce
Najbardziej Najbardziej amerykański najbardziej amerykański samochód osobowy, Tesla Model Y, jest u progu zostania najlepiej sprzedającym się samochodem w USA, wyprzedzając Toyotę RAV 4, tak jak pokonał potężnego pickupa Forda F-150.
Udział Toyoty w rynku wykazuje tendencję spadkową, podczas gdy Tesla stale rośnie w rankingach, wspierana przez różne Oferty Modelu Y i zachętami podatkowymi, mimo że nowy Juniper jest już w drodze.
Pomimo popularności Modelu Y, który był najlepiej sprzedającym się pojazdem osobowym na świecie w zeszłym roku, ogólny udział Tesli w rynku pojazdów elektrycznych w USA wydaje się kurczyć. Jeszcze kilka lat temu sprzedawała nie mniej niż 80% pojazdów elektrycznych w USA. Teraz jednak udział Tesli w rynku mógł po raz pierwszy spaść poniżej 50%, zgodnie ze wstępną analizą dostaw przed jutrzejszym ujawnieniem wyników kwartalnych.
Podczas gdy Tesle stają się coraz mniej popularne wśród nabywców pojazdów elektrycznych ze względu na zwiększoną konkurencję i brak nowych modeli, rywale, tacy jak Hyundai, Kia czy Ford, zwiększają swój udział w rynku. Bezprecedensowa utrata udziału Tesli w rynku ma miejsce pomimo ogólnego wzrostu na rynku pojazdów elektrycznych, który właśnie osiągnął 9% całkowitej sprzedaży pojazdów w USA po raz pierwszy, najwyższy w historii.
Szacunki Tesli dotyczące dostaw w III kwartale sięgają 472 000 sztuk, co nadal plasowałoby ją w strefie "poniżej 50%" udziału w rynku po raz pierwszy od czasu wprowadzenia na rynek bestsellerowego Modelu Y. Jeszcze w 2022 r., kiedy wskaźniki lojalności Tesli wobec marki po raz pierwszy spadły poniżej średniej branżowej, analitycy S&P przewidywali, że będzie ona powoli zbliżać się do poziomu 20% udziału w rynku ze względu na rosnącą liczbę producentów samochodów z konkurencyjną ofertą pojazdów elektrycznych.
Analitycy ustalili rok 2025 jako rok, w którym Tesla spadnie do progu 20% udziału w rynku, ponieważ wtedy wielu producentów samochodów zadeklarowało, że będą gotowi ze swoimi pojazdami elektrycznymi na rynek masowy. Od tego czasu jednak ogólne złe samopoczucie popytu uderzyło w rynek samochodów elektrycznych, więc prognoza ta może wymagać zmiany. Niemniej jednak, jeśli Tesla spadła z 80% do mniej niż 50% udziału w rynku w ciągu zaledwie dwóch lat, nietrudno sobie wyobrazić, że zwiększona konkurencja może wywrzeć jeszcze większą presję na jej całkowity udział w torcie.
Oczekuje się jednak, że w 2025 r. Tesla wypuści odświeżoną wersję Juniper swojego Modelu Y, a także obniży cenę Cybertrucka i dokona pierwszej przejażdżki Robotaxi pierwszą przejażdżkę Robotaxiwięc może po prostu ustabilizować swój udział w rynku, zamiast tracić więcej miejsca na rzecz takich firm jak Hyundai, Ford, a nawet GM, które właśnie rozpoczęły wysyłkę najtańszy 300-milowy pojazd elektryczny w USA.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon
Źródło(a)
WolfStreet & TroyTeslike (X) via CleanTechnica