Notebookcheck Logo

Ulga podatkowa Model Y Juniper zagrożona, ponieważ Tesla zatwierdza nowy rządowy plan zakończenia dotacji dla pojazdów elektrycznych

Administracja Trumpa może zakończyć ulgę podatkową Modelu Y w wysokości 7 500 USD (źródło zdjęcia: Tesla)
Administracja Trumpa może zakończyć ulgę podatkową Modelu Y w wysokości 7 500 USD (źródło zdjęcia: Tesla)
Nadchodzący lifting Modelu Y Juniper firmy Tesla może ponownie zostać wyceniony znacznie powyżej 40 000 USD, ponieważ nadchodząca administracja Trumpa planuje zlikwidować dotacje na pojazdy elektryczne wynikające z ustawy o redukcji inflacji.
E-Mobility

Tesla sprzedaje około połowy wszystkich pojazdów elektrycznych w USA, a rząd wydaje ok. 200 milionów dolarów 200 milionów dolarów miesięcznie na dotacje, które sięgają 7 500 USD w postaci ulg podatkowych na Model Y i obejmowałyby jego Juniper który ma pojawić się w przyszłym kwartale.

Co więcej, ustawa o redukcji inflacji (IRA) administracji prezydenta Bidena, która wprowadziła te ulgi podatkowe, stosuje je teraz bezpośrednio w punkcie sprzedaży jako natychmiastową obniżkę ceny, dzięki czemu bestsellerowy pojazd Tesli jest nie do odparcia w cenie wywoławczej 37 490 USD.

Tesla zabezpieczyła również dotacjami wszystkie swoje bestsellerowe wersje Modelu 3 i Modelu Y, usuwając niektóre podstawowe warianty RWD z chińskimi akumulatorami LFP, które nie kwalifikowały się do pozostawienia tylko modeli dalekiego zasięgu z akumulatorami Panasonic lub LG, które to robią.

Impreza z ulgą podatkową dla Modelu Y może jednak dobiegać końca, ponieważ kilka poufnych raportów twierdzi, że zespół Trumpa ds. transformacji energetycznej zakończy dotacje dla pojazdów elektrycznych przewidziane w IRA jako jeden ze sposobów zapłaty za zbliżające się przedłużenie obniżek podatków od osób prawnych Trumpa.

Kierowany przez magnata naftowego Harolda Hamma i sekretarza spraw wewnętrznych Trumpa Douga Burguma, zespół ds. transformacji polityki energetycznej planuje zlikwidować dotacje rządowe dla "dojrzałych" branż energii odnawialnej, takich jak wiatr i energia słoneczna, wraz z popularną zniżką na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 USD.

Jednocześnie Hamm planuje zmniejszyć regulacje dotyczące odwiertów ropy i gazu, a także znieść zakaz eksportu LNG. Ulgi podatkowe IRA dla rodzących się technologii, takich jak wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla, w których firma Hamm's Continental Technologies jest żywotnie zainteresowana, prawdopodobnie jednak pozostaną.

Elon Musk nagrał mówiąc Tesla nie potrzebuje ulg podatkowych, ponieważ ich usunięcie może jej nieco zaszkodzić w krótkim okresie, ale "zdewastuje" innych producentów pojazdów elektrycznych:

Domyślam się, że będzie to miało pewien wpływ, ale myślę, że będzie to druzgocące dla naszych konkurentów i dla Tesli... Ale w dłuższej perspektywie prawdopodobnie pomoże to Tesli.

Być może będzie miał teraz okazję przekonać się o prawdziwości tego twierdzenia podczas kadencji nowej administracji Białego Domu. Zespół Trumpa ds. polityki energetycznej spotkał się podobno z przedstawicielami Tesli, którzy doradzili, że nie będą przeciwni usunięciu dotacji na ulgi podatkowe dla Modelu 3 lub Modelu Y.

Choć na początku może się to wydawać sprzeczne z intuicją, Tesla ma niższą podstawę kosztową niż nie tylko główni producenci pojazdów elektrycznych, ale także starsi producenci samochodów. Jej samochody kosztują średnio mniej niż 30 000 USD, podczas gdy Ford lub GM wydają 17 000 USD więcej, aby każdy sprzedawany przez nich pojazd elektryczny przynosił straty. Nawet starsze pojazdy ICE kosztują średnio 40 000 USD, więc Tesla może utrzymać niskie ceny dłużej niż działy EV starszych producentów samochodów mogą pozostać wypłacalne.

W ostatecznym rozrachunku usunięcie dopłat do ulg podatkowych dla Modelu Y i Modelu 3 może rzeczywiście okazać się korzystne dla Tesli, ponieważ prawdopodobnie zwiększy swój udział w tym, co jednak może być mniejszym rynkiem.

Nie jest jednak jasne, jaka będzie polityka energetyczna zespołu Trumpa w zakresie dotacji do akumulatorów EV. Obecnie rząd przyznaje 35 USD za kWh pojemności baterii wyprodukowanej w USA, na której Tesla polega, aby jej bateria 4680 była konkurencyjna cenowo w porównaniu z jej dostawcami Panasonic lub LG.

Jeśli ta dotacja również zostanie usunięta, jej rewolucyjna

sucha katoda może nie wystarczyć do obniżenia kosztów ogniw 4680 do poziomu 50% przewidzianego podczas Dnia Baterii Tesli.

To z kolei może zagrozić planom Tesli, aby umieścić tanich akumulatorów 4680 we wszystkim, co produkuje w USA, od Cybertrucka i Modelu Y Juniperpo nadchodzące Robotaxi, w celu skorzystania z ulg podatkowych IRA.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 11 > Ulga podatkowa Model Y Juniper zagrożona, ponieważ Tesla zatwierdza nowy rządowy plan zakończenia dotacji dla pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-11-15 (Update: 2024-11-15)