Unity wprowadza silnik Unity 6 do tworzenia gier z natywną obsługą Windows on Arm, zaktualizowaną biblioteką Sentis AI i poprawioną wydajnością graficzną
Unity wypuściło najnowszą wersję swojego silnika do tworzenia gier, Unity 6, umożliwiając programistom szybkie tworzenie gier wideo na komputery z systemami Windows, Mac i Linux.
Firmy zajmujące się grami, takie jak Kojima Productions, zazwyczaj używają niestandardowych silników gier, które są opracowywane wewnętrznie dla ich najlepszych tytułów. Daje im to elastyczność w dodawaniu unikalnych funkcji, których nie można znaleźć w żadnym komercyjnym silniku gry, oraz w szybkim usuwaniu błędów i problemów. Unreal Engine jest najpotężniejszym i najbardziej funkcjonalnym silnikiem do tworzenia gier i pomimo tego, że jest silnikiem komercyjnym, był używany do tworzenia gier triple-A, w tym BioShock, Fortnitei Black Myth: Wukong.
Jednak złożoność wewnętrznego silnika lub Unreal Engine może również utrudniać szybki rozwój mniejszym firmom ze względu na większą złożoność tych silników i ogromną liczbę wersji systemu operacyjnego, procesorów i kart graficznych w użyciu, więc prostsza komercyjna platforma do gier, taka jak Unity, może skrócić czas, wysiłek i pieniądze wymagane do przetestowania i uruchomienia prostszych tytułów.
Nowa wersja dodaje kilka kluczowych funkcji, które pozwalają deweloperom szybciej tworzyć lepiej wyglądające gry. Wydajność i jakość renderowania grafiki https://discussions.unity.com/t/boost-rendering-performance-and-achieve-more-engaging-visuals/1529800 zostały poprawione, osiągając nawet o 50 procent lepszą wydajność w porównaniu do poprzedniej wersji. Unity 6 dodaje funkcję Spatial-Temporal Post-Processing (STP) do skalowania renderów o niskiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym, aby poprawić wydajność gry. Ulepszono również renderowanie środowiska nieba, wody, piany i roślinności, aby zapewnić bardziej realistyczne środowisko w grze.
Unity 6 dodaje również zaktualizowaną bibliotekę Sentis AI do zasilania gier w czasie rzeczywistym, realistyczną sztuczną inteligencję reagującą na dane wejściowe z kamer, mikrofonów i innych czujników. Programiści mogą korzystać z własnej sztucznej inteligencji z popularnych źródeł, takich jak Hugging Face. Zestaw narzędzi UI (User Interface) i narzędzia do edycji gier, takie jak ProBuilder i Cinemachine, zostały usprawnione w celu zwiększenia produktywności programistów. Nowa wersja dodaje również obsługę Windows on Arm zarówno dla edytora, jak i skompilowanych aplikacji dla niszy Snapdragon X dla niszowych komputerów Snapdragon X. Jednak twórcy gier zazwyczaj potrzebują szybkich komputerów z dobrymi kartami graficznymi, takimi jak ASUS ROG Strix Scar 16(sprzedawana tutaj na Amazon) dla wysokiej produktywności i kompatybilności z popularnymi narzędziami, takimi jak Autodesk Maya i Adobe Creative Cloud, które nie działają na procesorach Snapdragon X.