Unreal Engine 5.4 wprowadza wiele nowych funkcji dla twórców gier
Epic Games polega na własnym silniku Unreal Engine 5 w grach takich jak Fortnite i Rocket Racing, ale Remnant 2, Tekken 8 i Senua's Saga: Hellblade 2 również korzystają z najnowszej wersji popularnego silnika. Wersja 5.4 silnika Unreal Engine jest już dostępna i oferuje nowe funkcje dla twórców gier i treści.
Zintegrowany zestaw narzędzi do animacji w Unreal Engine 5.4 został całkowicie przeprojektowany. Nowa funkcja Modular Control Rig, obecnie w wersji beta, pozwala na budowanie platform animacji z modułowych części zamiast korzystania z obszernych schematów granularnych. Automatyczny retargeting ułatwia przenoszenie istniejących animacji na inne postacie dwunożne. Wśród wielu innych funkcji animacji, Motion Matching jest rozszerzalnym frameworkiem nowej generacji dla elementów animacji.
Jeśli chodzi o renderowanie w Unreal Engine 5.4, Nanite, zwirtualizowany system geometrii mikropoligonów, doczeka się szeregu ulepszeń. Nowa eksperymentalna funkcja teselacji może być używana do tworzenia szczegółów, takich jak nierówności lub pęknięcia, bez konieczności edytowania oryginalnej siatki. Ponadto Epic twierdzi, że wydajność Nanite zostanie znacznie zwiększona dzięki zmiennemu cieniowaniu programowemu (VRS).
Inne nowe funkcje w wersji 5.4 silnika gry obejmują ulepszenia wydajności i stabilności dla Temporal Super Resolution (TSR), zoptymalizowaną wydajność renderowania i silnik sieci neuronowej. Więcej informacji znajdą Państwo w poście na blogu Unreal Engine 5.4 https://www.unrealengine.com/en-US/blog/unreal-engine-5-4-is-now-available aby uzyskać więcej szczegółów.