Unreal Engine 5.5 otrzymuje Nanite do oświetlenia z nową funkcją MegaLights
Obok Unitysilnik Unreal Engine jest liderem wśród silników do gier. Teraz firma Epic Games zaktualizowała swój obecny silnik Unreal Engine 5 do wersji 5.5, która wprowadza liczne ulepszenia. Pojawiły się ważne nowe optymalizacje, zwłaszcza w obszarach tworzenia animacji, tworzenia gier mobilnych i wirtualnej produkcji. Najbardziej ekscytująca jest jednak nowa funkcja o nazwie MegaLights, którą Epic Games nazywa "Nanite for lighting".
Sequencer, nieliniowy edytor animacji, otrzymał liczne usprawnienia przepływu pracy, w tym szybszy dostęp do właściwości i ulepszoną funkcję filtrowania. Ponadto, w wersji 5.5 Unreal Engine Sequencer dostępne są teraz nieniszczące warstwy animacji. Kolejną ekscytującą nowością jest możliwość tworzenia kreskówkowych deformacji kontaktowych oraz ruchów ściskania lub rozciągania w Control Rig i stosowania ich bezpośrednio w Sequencerze.
Wraz z aktualizacją do Unreal Engine 5.5, MetaHuman Animator może teraz automatycznie generować realistyczne animacje twarzy z czystych plików audio. Wersja 5.5 silnika Unreal Engine oferuje przydatne narzędzie dla tych, którzy często muszą dostosowywać obiekty gry w czasie działania: Mutable Character Adjustment System. Pozwala on dynamicznie dostosowywać tekstury i materiały modeli, takich jak postacie, broń czy zwierzęta.
Wraz z aktualizacją do wersji 5.5 użytkownicy skorzystają również z licznych zmian w obszarze renderingu. Przykładowo, system oświetlenia w czasie rzeczywistym Lumen może teraz działać z częstotliwością 60 Hz, o ile sprzęt to obsługuje. Najciekawszą funkcją Unreal Engine 5.5 jest jednak MegaLights, która pozwala na wyposażenie sceny gry w setki dynamicznych świateł, w tym cieni, praktycznie bez żadnych ograniczeń. Nie bez powodu Epic Games nazywa funkcję MegaLights "Nanitem dla oświetlenia", choć funkcja ta wciąż opisywana jest jako eksperymentalna(proszę kupić książkę "Unreal Engine 5 Character Creation, Animation, and Cinematics" na Amazon).