Dzięki UnrealCraft, deweloper Greg Coulthard stworzył system do tworzenia wokselowych światów w Unreal Engine 5.5 przy użyciu planów. Te cyfrowe krajobrazy składają się z małych jednostek w kształcie sześcianu, podobnie jak trójwymiarowe piksele. W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli 3D, które opierają się na wielokątach, światy wokseli pozwalają na łatwą manipulację środowiskiem, podobnie jak w Minecrafcie, gdzie gracze mogą dowolnie usuwać, umieszczać lub modyfikować bloki.
UnrealCraft odtwarza klasyczne doświadczenie Minecrafta w najnowocześniejszym środowisku Unreal Engine 5. Gra oferuje proceduralne generowanie świata, tworząc rozległe krajobrazy z różnorodnymi biomami, takimi jak lasy, pustynie i zaśnieżone regiony. System budowania bloków pozwala graczom dowolnie kształtować świat, podobnie jak w Minecrafcie. Postacie niezależne poruszają się realistycznie za pomocą NavMesh, a dynamiczny system pogodowy wprowadza cykle dzień-noc i warunki takie jak zamiecie i burze. UnrealCraft obsługuje również rozbudowane modowanie, umożliwiając użytkownikom dodawanie niestandardowych modów, skórek i zasobów. YouTuber Bluedrake42 prezentuje grę w poniższym filmie:
Reakcja na wideo była w przeważającej mierze pozytywna, a wiele osób chwaliło potencjał gry i jej techniczne wykonanie. Niektórzy użytkownicy uważają jednak, że różnice w stosunku do nowoczesnych modpacków Minecrafta z shaderami są minimalne. Jeśli chcą Państwo sami wypróbować UnrealCraft , na stronie dostępna jest darmowa wersja demonstracyjna jest dostępne. Coulthard zaleca kartę graficzną obsługującą RTX i 16 GB pamięci RAM, choć ponieważ Unreal Engine 5.5 obsługuje procesory graficzne AMD z Lumen i Nanite, może mieć na myśli po prostu GPU z obsługą ray tracingu. Pełna wersja, odzwierciedlająca obecny stan rozwoju, dostępna jest na Gumroad za 20 dolarów.
Źródło(a)
Gumroad
Źródło obrazu: YouTube / Bluedrake42