Notebookcheck Logo

Uruchomiono AMD FSR 3.1: funkcja generowania klatek działa również na układach GPU Nvidia GeForce RTX i Intel Arc

Generowanie ramek dla każdego (Źródło obrazu: TweakTown)
Generowanie ramek dla każdego (Źródło obrazu: TweakTown)
Począwszy od FSR 3.1, AMD oddziela generowanie klatek od skalowania obrazu. Oznacza to, że starsze układy GPU firmy Nvidia, a także układy GPU Arc firmy Intel mogą teraz korzystać z generowania klatek w wybranych grach.
AMD Gaming GPU Intel Nvidia

AMD spełnia swoją początkowej obietnicy z marca '24 uruchomienia FSR 3.1 w drugim kwartale tego roku. To, co naprawdę wyróżnia wydanie 3.1, to oddzielenie strony generowania klatek od strony skalowania. Dzięki temu posiadacze GPU Nvidii i Intela mogą zastosować generowanie klatek FSR 3.1 na wierzchu DLSS lub XeSS. Intel pracuje nad uruchomieniem własnej funkcji generowania klatek https://www.guru3d.com/story/intel-extrass-frame-generation-technology-a-competitor-to-dlss-3-and-fsr-3/ dla procesorów graficznych Arc jeszcze w tym roku, ale do tego czasu właściciele Arc mogą korzystać z nowej generacji ramek AMD FSR 3.1. Podobnie, RTX 2000 i RTX 3000 Którzy nie mogą skorzystać z funkcji generowania klatek dostępnej wyłącznie dla kart RTX 4000, mogą to teraz zrobić dzięki implementacji open-source FSR 3.1.

Na chwilę obecną integracja generowania klatek jest dostępna w pięciu grach, w tym w Horzion: Forbidden West - Complete Edition, Ratchet & Clank: Rift Apart, Ghost of Tsushima - Director's Cut, Marvel's Spider-man Remastered i Spider-Man: Miles Morales. Wsparcie dla God of War: Ragnarok również zostanie wkrótce dodane. Spośród pięciu wymienionych gier, wewnętrzne testy AMD ujawniły, że w Ghost of Tsushima odnotowano 3,1-krotny wzrost liczby klatek na sekundę, 2,5-krotny wzrost w Horizon: Forbidden West i solidny 3,6-krotny wzrost w Ratchet & Clank: Rift Apart. Są to średnie wyniki zarejestrowane na kartach graficznych AMD z serii Radeon RX 7000 w rozdzielczościach 4K i 1440p.

Po stronie skalowania w górę, FSR 3.1 wprowadza ulepszenia w zakresie stabilności czasowej z mniejszym migotaniem i migotaniem, a także mniejszym efektem zjawy i lepszym zachowaniem szczegółów. Ponadto AMD uprościło aktualizację do przyszłych wersji FSR dla twórców gier, a generowanie klatek jest teraz dostępne dla interfejsu API Vulkan oraz zestawu Xbox Game Development Kit. Obecna biblioteka gier obsługujących FSR 3 liczy 60 tytułów, a AMD będzie ją nadal rozszerzać wraz z listą gier obsługujących generowanie klatek FSR.

(Źródło obrazu: AMD)
(Źródło obrazu: AMD)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 06 > Uruchomiono AMD FSR 3.1: funkcja generowania klatek działa również na układach GPU Nvidia GeForce RTX i Intel Arc
Bogdan Solca, 2024-06-29 (Update: 2024-06-29)