Uruchomiono podgląd techniczny AMD Fluid Motion Frames 2 z ulepszeniami w zakresie wydajności, zacinania się i opóźnień
W ciągu ostatnich kilku lat ulepszenia sprzętowe, takie jak mocniejsze układy GPU, zeszły na dalszy plan względem funkcji programowych, takich jak DLSS, jeśli chodzi o zwiększanie wydajności w grach. Techniki interpolacji klatek wbudowane w AMD FSR 3 i Nvidia DLSS 3 idą o krok dalej, zapewniając imponujący wzrost liczby klatek na sekundę. Wielu graczy nie może jednak skorzystać z generowania klatek ze względu na ograniczenia sprzętowe lub programowe.
Na przykład, chociaż DLSS 3 cieszy się szerszym wsparciem niż AMD FSR 3to działa on tylko na układach GPU RTX 40. FSR 3, choć obsługiwany zarówno przez układy GPU RX 6000, jak i RX 7000, nie jest dostępny w wielu grach. Tutaj właśnie wkracza AMD Fluid Motion Frames.
AMD Fluid Motion Frames lub AFMF wprowadzono do powszechnego użytku w styczniu 2024 roku, aby zapewnić rozwiązanie na poziomie sterownika, które teoretycznie działa we wszystkich grach DirectX 11 i 12. Chociaż technika ta zapewnia zdrowy wzrost wydajności w wielu grach, ma kilka poważnych problemów. Na przykład AFMF nie działa z VSync i cierpi na częste zacinanie się, by wymienić tylko kilka. AMD wprowadziło na rynek drugą iterację AFMF, aby rozwiązać niektóre problemy związane z oryginalną wersją.
AMD Fluid Motion Frames 2
AMD Fluid Motion Frames 2, który jest teraz dostępny jako podgląd technicznyprzynosi ze sobą takie rzeczy, jak regulowane ustawienia w celu zmniejszenia zacinania się, różne tryby wydajności itp.
Na początek, dzięki AMD Fluid Motion Frames 2, AFMF działa teraz z tytułami OpenGL i Vulkan, a także grami DirectX. Jest to bardzo ważne, ponieważ znacznie zwiększy to listę obsługiwanych tytułów. Dodatkowo, AFMF obsługuje teraz również tryb pełnoekranowy bez obramowania.
Po drugie, AFMF oferuje teraz dwa konfigurowalne ustawienia: Tryb wyszukiwania i Tryb wydajności.
W trybie wyszukiwania użytkownicy mogą skonfigurować zachowanie awaryjne AFMF z opcją włączenia automatycznego, standardowego i wysokiego awaryjnego. Według AMD, "Fallback odnosi się do sytuacji, w której generowanie klatek AFMF jest tymczasowo wyłączone w scenach o wysokiej płynności, aby zapewnić najlepszą jakość interpolowanego obrazu, co może czasami powodować jitter, który wpływa na płynność rozgrywki" Gdy tryb wyszukiwania jest włączony, a rozdzielczość wynosi 1440p lub więcej, AFMF ucieka się do ustawienia High w trybie Auto, co skutkuje zmniejszeniem awaryjności w celu zminimalizowania jittera. W rozdzielczości 1080p, tryb Auto korzysta z opcji Standard, która według AMD jest optymalnym wyborem dla 1080p.
W trybie wydajności użytkownicy mogą wybierać między jakością i wydajnością, aby nadać priorytet jakości obrazu lub maksymalnej liczbie klatek na sekundę, przy czym opcja Auto wykorzystuje jakość na dyskretnych procesorach graficznych i wydajność na iGPU. Oczywiście wybranie opcji Wydajność zapewni najlepszą liczbę klatek na sekundę kosztem prezentacji.
AMD Fluid Motion Frames 2 zapewnia jeszcze niższe opóźnienia
Oprócz ulepszeń jakości obrazu i konfigurowalnych ustawień, AFMF 2 zapewnia jeszcze niższe opóźnienia niż wcześniej. Według pomiarów AMD, AFMF 2 i Radeon Anti-Lag zapewniają łącznie o 28% niższe opóźnienia niż AFMF 1 w Cyberpunk 2077 w 4K z ultra-jakością RT. iGPU również cieszą się korzyściami w zakresie opóźnień, a AMD raportuje o 12% niższe opóźnienia dzięki Anti-Lag 2 i AFMF 2 w grze Counter Strike 2 uruchomionej na procesorze Ryzen 7 8700G z kartą graficzną Radeon 780M iGPU.
Wreszcie, AFMF 2 może być teraz używany z Radeon Chill. AMD twierdzi, że po włączeniu AFMF 2 i Radeon Chill częstotliwość odświeżania pozostaje poniżej maksymalnej częstotliwości odświeżania wyświetlacza, zapobiegając artefaktom rozrywania ekranu.