Urządzenie Rabbit RI AI wyprzedało drugą rundę 10 000 sztuk, a trzecia partia jest już dostępna w przedsprzedaży
Start-up AI Rabbit odniósł zaskakujący sukces ze swoim nowym sprzętowym asystentem Rabbit R1 AI. Urządzenie zrobiło furorę po prezentacji na targach CES na początku tygodnia, a początkowa partia 10 000 sztuk sprzedała się już pierwszego dnia. Druga partia 10 000 sztuk sprzedała się niemal natychmiast, a trzecia partia jest już dostępna w przedsprzedaży. Firma opublikowała na X/Twitterze, że sprzedaż przekroczyła wszelkie oczekiwania po pierwotnym ustaleniu skromnego celu sprzedaży w dniu premiery na poziomie zaledwie 500 sztuk.
Rabbit R1 to niedrogi cyfrowy asystent AI, najbardziej podobny do niedawno wprowadzonego na rynek Humane Ai Pin. Jednak w przeciwieństwie do Ai Pin, którego cena zaczyna się od 699 USD, Rabbit R1 jest znacznie tańszy i kosztuje zaledwie 199 USD. Rabbit współtworzył to urządzenie ze szwedzką firmą Teenage Engineering i posiada wiele charakterystycznych dla niej zabawnych elementów. Jest zasilany przez procesor 2,3 GHz MediaTek Helio P35 SoC sparowany z 4 GB pamięci RAM i 128 GB wbudowanej pamięci masowej i koncentruje się na małym 2,88-calowym ekranie dotykowym.
To powiedziawszy, Rabbit R1 nie ma na celu przetwarzania na urządzeniu innego niż rozpoznawanie języka naturalnego. Urządzenie jest zasilane przez to, co Rabbit nazywa Large Action Model (LAM), który czerpie z każdej z usług w celu wykonania żądania użytkownika. Podnoszenie ciężarów zostało sprytnie "zlecone na zewnątrz" za pośrednictwem interfejsów API aplikacji i aplikacji internetowych innych firm (w tym usług sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT), które użytkownik łączy ze swoim Rabbit R1 za pośrednictwem portalu internetowego Rabbit Hole. Łączność można uzyskać za pośrednictwem Wi-Fi lub połączenia komórkowego, ponieważ urządzenie integruje gniazdo karty SIM.
Źródło(a)
Królik (via X/Twitter)