Utrata ulgi podatkowej Tesla Model 3, która sprawiła, że Model Y stał się tańszy ze względu na 60% części nieamerykańskich
NHTSA właśnie ujawniła, dlaczego Model 3 Highland z 2024 roku nie kwalifikuje się do federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7,500 USD na nowe pojazdy elektryczne, mimo że miało to miejsce w zeszłym roku. Okazuje się, że Model 3 jest jedynym pojazdem Tesli poniżej progów rządowych wymagań dotyczących dotacji wyprodukowanych w USA, określonych w ustawie o redukcji inflacji (IRA).
Zgodnie z wytycznymi Departamentu Skarbu określonymi w grudniu, administracja prezydenta Bidena nakazuje, aby tylko samochody elektryczne, które nie mają zestawów akumulatorów z ogniwami wyprodukowanymi lub zmontowanymi przez "zagraniczny podmiot budzący obawy" (FEOC), mogły kwalifikować się do ulg podatkowych dla pojazdów elektrycznych w tym roku. Obejmuje to Chiny, które są największym na świecie eksporterem akumulatorów do pojazdów elektrycznych i dostawcą fosforanowych do instalacji w Modelu 3 Highland.
Co więcej, 60% zestawu baterii musi być wyprodukowane lub złożone w Ameryce Północnej, a 50% krytycznych minerałów w ogniwach baterii musi również pochodzić ze źródeł amerykańskich. W pierwszym pełnym roku obowiązywania IRA progi te były niższe, a wszystkie pojazdy Tesli kwalifikowały się do ulgi podatkowej, gdy ich udział komponentów wyprodukowanych w USA był rozłożony na portfolio Tesli.
Teraz jednak Model 3 Highland został pominięty, ponieważ tylko 35% wersji Long Range i 40% podstawowych komponentów RWD pochodzi z Ameryki Północnej, w przeciwieństwie do 65% w przypadku Cybertruck i 70% w przypadku Modelu Y.
Jedynym sposobem, w jaki Tesla może przywrócić Model 3 do ulgi podatkowej, jest rozpoczęcie produkcji ogniw LFP w USA lub w krajach objętych wolnym handlem z wykorzystaniem lokalnych surowców. Tesla już podejmuje kroki w tym kierunku, budując rafinerię litu rafinerię litu na wybrzeżu Zatoki Perskiej i badając, jak zbudować baterię Baterii LFP z wykorzystaniem sprzętu CATL na terenie USA.
W międzyczasie jednak będzie musiała polegać na chińskich bateriach do Modelu 3, a cena najlepiej sprzedającego się na świecie Modelu Y z bateriami wyprodukowanymi w USA może paradoksalnie pozostać poniżej ceny Highlanda w dającej się przewidzieć przyszłości.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon