Nadchodząca gra Obsidian Entertainment Avowed zapożycza najlepsze elementy z gier akcji i RPG z otwartym światem. Osadzona w tym samym świecie co Pillars of Eternity, gra opiera się na silniku Unreal Engine 5który miał swoje problemy z wydajnością. Naturalnie, użytkownicy PC i Xbox mają obawy co do płynności renderowania szczegółowych środowisk w Avowed. W wywiadzie dla MinnMaxreżyser gry podzielił się pozytywnymi wiadomościami dla graczy konsolowych. Przed datą premiery Avowed 18 lutego, dyrektor gry Carrie Patel potwierdziła tryb 60 fps dla wersji Xbox Series X.
Warto obejrzeć segment MinnMax z Patel, w którym zadano aż 175 pytań i udzielono na nie odpowiedzi. Ponieważ wiele informacji na temat Avowed było już znanych, użytkownicy Reddit szybko skupili się na pytaniu o wydajność. Wywiad potwierdza wcześniejsze plotki od osoby, która grała w grę na konsolach Microsoftu. Podczas gdy Xbox Series S był ograniczony do 30 lub 40 klatek na sekundę, gracze Series X mogli wybierać spośród trybów 30, 40 lub 60 klatek na sekundę. Przypuszczalnie, aby uruchomić grę przy wyższej liczbie klatek na sekundę, można poświęcić pewną wierność graficzną.
Potwierdzenie trybu wydajności 60 fps jest zaskakujące, biorąc pod uwagę, że studio Obsidian powiedziało coś przeciwnego w sierpniu 2024 roku. Zespół wyjaśnił, że priorytetowo traktuje oświetlenie i detale nad szybciej zmieniającą się rozgrywką Avowed. Wydawało się jednak, że są otwarci na poprawienie wydajności przed premierą gry.
Avowed zostało opóźnione w sierpniu, ale dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, zrzucił winę na zapchany po brzegi harmonogram Game Pass. Niemniej jednak, ten dodatkowy czas na rozwój mógł zaowocować bardziej wydajną wydajnością dla Obsidian RPG
Wymagania systemowe The Avowed na PC nie są wygórowane. Aby uzyskać satysfakcjonujące wrażenia, gracze powinni posiadać co najmniej kartę graficzną Radeon RX 5700 lub GeForce GTX 1070. W zalecanej konfiguracji wymagana jest karta RX 6800 XT lub RTX 3080. To powiedziawszy, niektórzy testerzy już zgłosili, że RPG obciąża ich platformy.