Fitbit Sense użytkownicy smartwatchów Fitbit Sense i Versa 3 zgłaszają na stronie https://www.reddit.com/r/fitbit/comments/1ip7m4u/fitbit_sense_battery_suddenly_very_poor_dies_in/ szybsze rozładowywanie baterii po ostatniej obowiązkowej aktualizacji. W przypadku Sense była to wersja 44.128.6.21, podczas gdy Versa 3 otrzymała wersję 36.128.6.21. Oprogramowanie to zostało wydane, aby zapobiec problemowi, który powodował przegrzewanie się baterii urządzeń do noszenia, co było co prowadziło do oparzeń skóry w kilku przypadkach.
Kiedy Google skontaktowało się z klientami w sprawie tej obowiązkowej aktualizacji, zauważyło, że użytkownicy mogą doświadczyć zmniejszenia pojemności użytkowej baterii. W szczególności stwierdzono, że "bateria będzie działać krócej między ładowaniami i może być konieczne częstsze ładowanie urządzenia" Jednak wpływ wydaje się być znacznie większy niż początkowo oczekiwali użytkownicy.
Użytkownicy skorzystali z forum społeczności Fitbit https://community.fitbit.com/t5/Other-Versa-Smartwatches/Versa-3-Battery-issues-after-firmware-update/td-p/5718530 i subreddit Fitbit aby podzielić się swoimi doświadczeniami. Raporty te wskazują, że zegarki Sense i Versa 3 działały od dwóch do sześciu dni. Po aktualizacji użytkownicy zgłaszali zaledwie 24 godziny czasu pracy, co oznacza, że musieli ładować swoje urządzenia codziennie, a nie kilka razy w tygodniu.
Niestety, Google nie zaoferowało jeszcze żadnego rozwiązania dla tych użytkowników. Nie ma również opcji cofnięcia lub zignorowania aktualizacji, a firma stwierdziła, że osoby, które nie zainstalowały tej aktualizacji na swoim smartwatchu, po kilku dniach automatycznie przywrócą ustawienia fabryczne. Dotknięci użytkownicy Sense i Versa 3 otrzymali zaoferowano również 50 dolarów rekompensaty w związku z tym problemem z baterią. Inne modele, takie jak Versa 4(obecnie 169,99 USD w Amazon), nie wydają się być dotknięte tym problemem.