Użytkownicy Roblox mogą otrzymać 25% więcej Robuxów za bezpośrednie zakupy
W poście na forum twórców Roblox ogłoszono, że użytkownicy mogą teraz uzyskać 25% więcej Robuxów za swoje pieniądze, kupując bezpośrednio przez stronę Roblox, na PC lub za pomocą karty podarunkowej. W poście nie sprecyzowano, czy na PC oznacza to za pośrednictwem sklepu Microsoft Store. Użytkownicy kupujący w jakikolwiek inny sposób, co zasadniczo pozostawia tylko zakupy w aplikacji lub zakupy za pośrednictwem sklepu Google Play lub Apple App Store, otrzymają taką samą ilość Robuxów jak przed zmianą. W danym przykładzie użytkownik może kupić Robux o wartości 10 USD i otrzymać 1000 zamiast 800. Zmiana była reklamowana jako sposób na włożenie większej ilości pieniędzy do kieszeni twórców, ponieważ kurs wymiany Robux na prawdziwe pieniądze dla twórców nie został zmieniony.
W oficjalnym komunikacie nie podano powodu zmiany ani jej terminu. Nie poruszono również kwestii, dlaczego zmiana nie pojawi się na Android lub iOS, ale powiedziano, że zespół szuka możliwości zwiększenia wartości dla użytkowników na tych platformach. Warto zauważyć dwie rzeczy; po pierwsze, użytkownik może kupić Robuxa za pośrednictwem metod dotkniętych zmianą, nawet jeśli ich głównym sposobem gry jest Android lub iOS, a po drugie, Google i Apple pobierają dużą część płatności deweloperów. Apple pobiera od 15 do 30 procent przychodów deweloperów na swoich platformach, w zależności od kilku różnych okoliczności. Tymczasem Google pobiera 30 procent od każdego zakupu poza subskrypcjami, które podlegają odrębnym zasadom. Epic Games Tim Sweeney, dyrektor generalny Epic Games, pogratulował zespołowi Roblox "walki z podatkiem Apple ".
W odpowiedziach na ten post pojawiło się kilka różnych możliwych powodów dotyczących treści i terminu tej aktualizacji, ale żaden z nich nie został potwierdzony przez pracowników. Wielu użytkowników zwróciło uwagę, że ludzie, którzy kupowali poza ekosystemami Google i Apple, dawali The Roblox Corporation więcej swoich pieniędzy bez pobierania przez te platformy ich części. Microsoft Store w większości przypadków pobiera skromniejsze 12 procent. Zmiana nastąpiła również w następstwie ograniczeń nałożonych na graczy poniżej 13 roku życia, co, jak zauważył jeden z deweloperów, anegdotycznie zmniejszyło zaangażowanie tej bazy, a tym samym ich wydatki.