Użytkownikom zaleca się szybkie działanie: Aktualizacja oprogramowania paraliżuje smartfony Samsung Galaxy, grozi utratą danych i dostępu do konta
Wiele smartfonów Samsunga, a mianowicie Galaxy M51, Galaxy A90, Galaxy S10 Lite, S10e, S10, S10+, S10 5G, Note10, Note10+ i Note10+ 5G, jest dotkniętych poważnym błędem oprogramowania. Wyzwalaczem wydaje się być aktualizacja oprogramowania SmartThings Framework. Po aktualizacji smartfon staje się bezużyteczny z powodu utknięcia w pętli rozruchowej. Nie jest jeszcze do końca jasne, czy problem został w pełni rozwiązany, ale zaktualizowana wersja aktualizacji oprogramowania jest najwyraźniej wdrażana.
Konsekwencje błędu mogą być poważne: smartfon może być nadal używany po przywróceniu ustawień fabrycznych, ale wszystkie dane mogą zostać usunięte. Oznacza to ryzyko znacznej utraty danych, jeśli system tworzenia kopii zapasowych danych nie został jeszcze wdrożony, chociaż niektórym użytkownikom podobno udało się przywrócić dane. Nadal jednak nie ma niezawodnej, prostej i udokumentowanej metody przywracania danych. Jeśli użytkownicy nie są uzależnieni od swoich smartfonów, warto poczekać na rozwiązanie. Mogą również wystąpić problemy z procesami uwierzytelniania dwuskładnikowego, jeśli smartfon jest używany jako drugi czynnik i nie zostały wygenerowane kody zapasowe w celu przywrócenia konta Google.
Jedną ze sprawdzonych metod zapobiegania występowaniu błędu jest po prostu wyłączenie automatycznej aktualizacji aplikacji. Właścicielom jednego z dotkniętych problemem smartfonów zaleca się pozostawienie automatycznej aktualizacji wyłączonej na razie, dopóki Samsung nie wyda ostatecznego oświadczenia w sprawie problemu.