Używana Tesla Model S z przebiegiem 430 000 mil na pierwszej baterii przetestowana pod kątem prędkości ładowania i przyspieszenia w porównaniu z nowym pojazdem elektrycznym
Słynny czarny Model S 90D, którego oryginalna bateria i silnik mają już za sobą 430 000 mil został już poddany testowi zasięgu test zasięgu który wykazał, że w ciągu 8 lat stracił tylko 40 mil zasięgu przy złej pogodzie.
Taksówka lotniskowa, która jest właścicielem Tesli, ma jeszcze jedną taką samą, ale z 375 000 mil na pierwszym silniku i akumulatorze, co potwierdza zapierającą dech w piersiach wytrzymałość tych komponentów Modelu S 90D.
Teraz jednak zespół testujący zestawił Model S o bardzo dużym przebiegu w stanie używanego samochodu elektrycznego z zupełnie nowym pojazdem elektrycznym o podobnych parametrach. Celem było sprawdzenie, gdzie wydajność spadła z czasem w porównaniu z technologią z 2024 roku, która jest o 8 lat młodsza.
Zarówno Tesla Model S 90D, jak i nowy Jaguar i-Pace są wyposażone w akumulator o pojemności 90 kWh i mają podobne oficjalne wartości przyspieszenia, mocy lub prędkości ładowania.
Nie trzeba dodawać, że Model S z 430 000 mil na pierwszym akumulatorze i silniku odnotował spadek wydajności w porównaniu z oficjalnymi danymi. Podobnie jak bateria straciła część swojego zasięgu, samochód odnotował spadek, jeśli chodzi o przyspieszenie (wciąż poniżej 5 sekund), prędkość i dane wejściowe ładowania w porównaniu z zupełnie nowym 2024 EV.
Mimo to, pozostałe przyspieszenie i prędkość maksymalna były wystarczająco szybkie dla każdego nawyku codziennej jazdy, podczas gdy prowadzenie dużego sedana Modelu S było lepsze w teście stożka niż wyższego Jaguara, czego można się spodziewać.
Tam, gdzie właściciele używanych pojazdów elektrycznych mogą być najbardziej pokrzywdzeni w porównaniu z samochodami elektrycznymi z nowszą technologią, jest jednak szybkość ładowania. Model S jest oficjalnie oceniany na 120 kW szczytowej szybkości ładowania, podczas gdy maksymalne parametry wejściowe ładowania Jaguara wynoszą 104 kW.
Starzejąca się bateria i akcesoria do ładowania Tesli pozwoliły jednak tylko na krótki początkowy szczyt, a następnie szybko spadły do 75 kW w ciągu zaledwie 5 minut, podczas gdy Jag utrzymywał się powyżej swojej znamionowej wartości szczytowej na stałym poziomie 110 kW.
W ciągu 10 minut szybkiego ładowania Jaguar spadł do 85 kW, ale Tesla spadła już do 65 kW i spadła do zaledwie 55 kW w ciągu 15 minut.
Przy równej wydajności zużycia Jaguar zdołał przywrócić 93 mile zasięgu w 20 minut, podczas gdy Model S odzyskał 67 mil w tym samym czasie.
Nawet nowe Tesle nie są jednak mistrzami szybkiego ładowania i nie mogą tak naprawdę skorzystać z potężnych stosów 350 kW, które pojawiają się tu i ówdzie, więc 8-letni Model S wypadł raczej przewidywalnie w teście prędkości ładowania. Tylko Cybertruck ma układ napędowy 800 V, ale ponieważ jest wyposażony w akumulator Tesli 4680jego krzywa ładowania również nie jest powodem do dumy.
Ogólnie rzecz biorąc, testy prowadzenia, przyspieszenia i maksymalnej prędkości z Modelem S o dużym przebiegu wykazały, że zakup używanego pojazdu elektrycznego nie jest receptą na katastrofę, nawet w przypadku samochodu wyprodukowanego 8 lat temu, który ma 430 000 mil na akumulatorze i silniku, z którym wyjechał z fabryki.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Autotrader (YT)