Używane ceny samochodów Tesla spadek kładzie kres flipping jako Gigafactory bezczynności rozszerza się na styczeń
Samochody Tesla przeszły od rzadkości produkcji i bezprecedensowego popytu do marnowania się na działkach dealerów znacznie dłużej niż przeciętny pojazd, według bazy danych używanych pojazdów Edmunds. Ten negatywny rozwój zdarzył się w ciągu kilku krótkich miesięcy, ponieważ właśnie tego lata Elon Musk przepraszał, że ceny samochodów Tesla są na "żenującym" poziomie, ale zauważył, że podwyżki cen mogą trwać nadal, ponieważ głównym wyzwaniem przed producentem EV nie była sprzedaż, ale raczej rampa produkcyjna, aby zaspokoić popyt.
Używane Tesle, które często dowodziły wyższych cen niż nowe w tym roku, ponieważ ludzie woleli dostać je teraz zamiast czekać na miesiące na końcu, pozostały na działkach dealerów przez 50 dni średnio w listopadzie, znacznie dłużej niż średnia pojazdów używanych 38 dni. Około jedna trzecia używanych Tesli na sprzedaż tego lata to modele z rocznika 2022, w porównaniu do zaledwie 5% używanych pojazdów innych marek, co wskazuje, że duża część pojazdów Tesli została nabyta, aby później przerzucić je po wyższej cenie
Przerzucanie Tesli dla zysku jest coraz bardziej przegraną grą, która może zacząć ciążyć na cenie nowych pojazdów, które na dodatek Tesla niedawno obniżyła o 7,500 USD, aby zrównoważyć federalną dotację czekać. Średnia cena używanego samochodu Tesla spadła w zeszłym miesiącu do 55 754 USD, co stanowi ogromny spadek o 17% od 67 297 USD, które używane Tesle kosztowały podczas letniego szczytu popytu. Nie ma jeszcze danych dotyczących sprzedaży w grudniu, ale biorąc pod uwagę hojne rabaty i zachęty, które Tesla oferuje teraz na nowe pojazdy, które mają być dostarczone w tym miesiącu, ceny używanych samochodów Tesla mogą spaść jeszcze bardziej lub ich okres odsprzedaży może się wydłużyć.
Obecna pauza produkcyjna w największej Gigafactory Tesli w Szanghaju, z drugiej strony, którą Tesla tłumaczyła jako typową o tej porze roku z powodu konserwacji sprzętu produkcyjnego, może zostać przedłużona również na styczeń. Reuters uzyskał plany produkcyjne Giga Shanghai i wygląda na to, że największa globalna fabryka Tesli będzie pracować zaledwie 17 z 31 dni w przyszłym miesiącu
Większość styczniowej pauzy w produkcji Modelu 3 i Modelu Y będzie jednak przypisana świętom. Tesla planuje podobno wznowić produkcję dopiero w okresie 3-19 stycznia, a następnie ponownie zamknąć fabrykę na przedłużoną przerwę związaną z Chińskim Nowym Rokiem, która potrwa do 31 stycznia.