Notebookcheck Logo

Używane samochody elektryczne wykazują minimalną utratę zasięgu po 100 000 milach gwarancji, ponieważ problemy zdrowotne baterii są rzadkie

EV zachowują większość swojego pierwotnego zasięgu po 100,000 mil (obraz: Tesla)
EV zachowują większość swojego pierwotnego zasięgu po 100,000 mil (obraz: Tesla)
Większość samochodów elektrycznych traci mniej niż 20 mil zasięgu na jednym ładowaniu do czasu, gdy trafią na typowy znak 100 000 mil gwarancji, według nowego badania długoterminowego zdrowia baterii. Ten nieliniowy degradacji baterii i fakt, że non-recall wymiany są tylko 1,5% pokazują, że obawy kupić używany samochód elektryczny może być bezpodstawne.
E-Mobility

Podczas gdy właściciele pojazdów elektrycznych w USA cieszą się najdłuższym średnim zasięgiem na jednym ładowaniu jakie oferują tutaj nowe modele EV, wciąż może być przyjemnie usłyszeć, że rynek używanych samochodów elektrycznych nie jest tak obarczony lemingami z zasięgiem, jak się powszechnie uważa. Taki jest wniosek z nowego badania przeprowadzonego przez Recurrent Auto, które obejmuje około 15 000 samochodów elektrycznych od Tesli, Chevy, Hyundai, Nissana i innych.

Długoterminowe obserwacje wykazały, że wycofywanie baterii EV jest zjawiskiem rzadkim i dotyczy głównie starszych modeli bez aktywnego chłodzenia lub skoncentrowanych w pewnych partiach. Jeszcze rzadsze są wymiany z powodu problemów zdrowotnych baterii - około 1,5% wszystkich badanych pojazdów - które nie są związane z wycofaniem lub nie mieszczą się w zakresie przeglądów gwarancyjnych.

Jak można się spodziewać, istnieje pewna koncentracja marek i modeli, które doświadczyły ponadprzeciętnej liczby wymian akumulatorów niezwiązanych z wycofaniem z rynku:

  • 2013 Tesla Model S (8,5%)
  • 2014 Tesla Model S (7,3%)
  • 2015 Tesla Model S (3,5%)
  • 2011 Nissan LEAF (8,3%)
  • 2012 Nissan LEAF (3,5%)

Jedna z największych obaw przyszłych właścicieli używanych EV - zdrowie baterii - w praktyce staje się więc nieco bez znaczenia. Inną ważną kwestią przy rozważaniu używanych pojazdów elektrycznych, których ceny na stronie drastycznie spadły po tym, jak Tesla obniżyła swoje metki w styczniu, jest ich pozostały zasięg na ładowaniu w zdrowej skądinąd baterii.

Według badania Recurrent Auto przeprowadzonego wśród 15 000 właścicieli EV, rzeczywiście nastąpiło pewne zmniejszenie zasięgu po początkowych 10 000-20 000 mil pokonanych nowym samochodem elektrycznym. Później jednak, zasięg na jednym ładowaniu ustabilizował się i pozostał na stałym poziomie, nawet po upływie typowej gwarancji na 8 lat i 100 000 mil.

Zjawisko to dotyczy wszystkich marek i modeli, a większość z nich najwyraźniej traci nie więcej niż 20 mil zasięgu na jednym ładowaniu od zakupu nowego samochodu elektrycznego do progu 100 000 mil. Znamiennym wyjątkiem wydaje się tu być starsza Tesla Model S w wariancie z akumulatorem o pojemności 100 kWh, która przeszła więcej wymian baterii i poniosła większe straty średniego zasięgu w tym procesie.

Nieliniowa degradacja baterii w realnym świecie aktywnych właścicieli samochodów elektrycznych byłaby dobrą wiadomością dla każdego, kto rozważa zakup używanego samochodu elektrycznego na rynku amerykańskim, ponieważ stan zdrowia baterii jest głównym wyznacznikiem utrzymania jego wartości.

Według badania Recurrent, większość oryginalnych akumulatorów pojazdów elektrycznych jest nadal na nich, podczas gdy producenci i firmy zajmujące się recyklingiem twierdzą, że dzisiejsze akumulatory EV mogą w rzeczywistości trwać dwa razy dłużej niż okres gwarancji i dłużej, zanim nastąpi znacząca degradacja.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Utrata zasięgu akumulatora Hyundai Ioniq 5 w czasie
Utrata zasięgu akumulatora Hyundai Ioniq 5 w czasie
Utrata zasięgu baterii Tesli Model 3 w czasie
Utrata zasięgu baterii Tesli Model 3 w czasie

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Używane samochody elektryczne wykazują minimalną utratę zasięgu po 100 000 milach gwarancji, ponieważ problemy zdrowotne baterii są rzadkie
Daniel Zlatev, 2023-03-29 (Update: 2023-03-29)