VW ID GTI już w fazie testów bez fałszywych zmian biegów, podczas gdy szef projektu sugeruje przyszły elektryczny samochód R z wysokowydajnymi kotletami AWD
Volkswagen na początku tego tygodnia dał nam wgląd w swojego przyszłego elektrycznego hot hatcha w koncepcji ID GTI pokazanej na targach IAA Mobility w Monachium. Niedawno firma ujawniła Autocar że sportowy kompaktowy hot hatch był już testowany jako funkcjonalny prototyp i zostanie wprowadzony do produkcji w nadchodzących latach.
Chociaż VW nie udostępnił żadnych zdjęć testowanego ID GTI, ujawnił kilka kluczowych informacji na temat platformy i akumulatora, z których będzie korzystać, a także ulepszeń, które wprowadzi do projektu samochodu. Przede wszystkim VW powtórzył swój cel, że ID GTI musi być zwinnym samochodem dla kierowcy, tak jak zawsze był Golf GTI.
VW dodał również, że platforma ID 2 MEB Entry na której oparty będzie ID GTI, otrzyma pewne ulepszenia. Chociaż będzie ona wyposażona w ten sam akumulator o pojemności 56 kWh, który zapewnia ID 2 zasięg 450 km (~ 279 mil), VW zmodernizuje sprzęt akumulatorowy i system chłodzenia, aby zapewnić wystarczającą moc dla zmodernizowanych silników.
Szef designu Volkswagena, Andreas Mindt, ujawnił również, że marka GTI będzie oddzielona od marek GTX i R, które będą reprezentować odpowiednio standardowe i najwydajniejsze pojazdy VW z napędem na wszystkie koła. Mindt potwierdził również, że wkrótce pojawią się pojazdy elektryczne marki R, co jest ekscytującą perspektywą dla fanów Golfa R.
Mindt potwierdził również, że nowa jednostka testowa ID GTI jest bardziej kompaktowa niż koncepcja ID GTI ujawniona na targach IAA Mobility na początku tego tygodnia, osiągając zaledwie 4,1 metra długości. Ponadto, produkcyjny elektryczny GTI nie będzie wyposażony w symulowaną zmianę biegów, która początkowo zadebiutowała w koncepcyjnym ID GTI, chociaż będzie symulowany hałas silnika inspirowany nowoczesnymi pojazdami GTI.
Oczekuje się, że produkcyjny ID GTI zostanie w pełni zaprezentowany w 2026 r., a jego produkcja rozpocznie się w 2027 r. i choć ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, oczekuje się, że ID 2 będzie zaczynać się od około 25 000 EUR (~ 26 800 USD). Nie byłoby nierozsądne, gdyby ID GTI zadebiutował w cenie zbliżonej do 30 000 euro (32 200 USD).