VW e-Golf: YouTuber testuje degradację baterii i zasięg 8-letniego Volkswagena EV z przebiegiem 125 000 mil
Z pewnością nie jest tajemnicą, że pojazdy elektryczne z czasem tracą część pojemności akumulatora, co jest powodem, dla którego wielu kierowców trzyma się swoich prawdopodobnie trwalszych silników spalinowych. Ale jak użyteczny jest pojazd elektryczny o dużym przebiegu, taki jak prawie 8-letni Volkswagen e-Golf?
Entuzjasta samochodów i twórca treści, Kyle Conner, który prowadzi dobrze znany kanał Out of Spec na YouTubepróbuje odpowiedzieć na to pytanie w dwóch swoich najnowszych filmach. Specjalista od pojazdów elektrycznych kupił sobie podejrzanie taniego VW e-Golfa z 2016 roku za 3500 dolarów, który jest wyposażony w niewielką baterię o pojemności 24 kWh, z czego 21 kWh było pierwotnie użyteczne. W ciągu około ośmiu lat elektryczny Volkswagen Golf zgromadził około 125 000 mil i ponad 1000 cykli ładowania.
Po nieco skomplikowanym ręcznym obliczeniu pozostałej pojemności bateriiyouTuber uzyskał wynik około 14 kWh. Oznacza to, że Volkswagen EV stracił ponad 30 procent swojej pierwotnej pojemności z powodu degradacji baterii. W związku z tym e-Golf ma teraz maksymalny zasięg 40 mil, co może być wystarczające dla niektórych kierowców miejskich, którzy mają do czynienia głównie z krótkimi dystansami. Biorąc pod uwagę bardzo niską cenę i szybki czas ładowania wynoszący 30 minut, Conner nie żałuje zakupu VW e-Golfa, mimo że EV miał różne inne problemy techniczne i mechaniczne, w tym zużyte zawieszenie.
Aby uzyskać więcej szczegółów i wrażeń na temat używanego VW e-Golf z 2016 r., zalecamy obejrzenie jego szczegółowego wideo https://www.youtube.com/watch?v=YXwUUiLb_a4 który dotyczy zakupu 8-letniego samochodu elektrycznego. Warte obejrzenia wideo https://www.youtube.com/watch?v=RUUU4Hnhvoc pokazujący rzeczywisty zasięg i test degradacji baterii jest również osadzony poniżej.