Brad Lynch odkrył nowe szczegóły dotyczące trwających prac nad kolejnym headsetem wirtualnej rzeczywistości (VR) firmy Valve. Do tej pory Deckard był postrzegany jako długo oczekiwany następca Valve Index, który zadebiutował prawie sześć miesięcy temu. W tym celu, niedawna plotka sugerują, że Valve celuje obecnie w cenę 1200 USD za premierę, w porównaniu z pierwotną sugerowaną ceną detaliczną wynoszącą 999 USD.
Opierając się na ostatnich zmianach w kodzie, wydaje się, że Valve rozwija Deckard wokół bazy kodu ARM. W szczególności, prototyp POC-F (proof-of-concept) wyposażony jest w procesor Snapdragon 8 Gen 3 (SM8650) używany w ostatnich flagowych smartfonach, takich jak OnePlus 12, Xperia 1 VI i Galaxy S24 Ultra. Jak UploadVR zauważa, Adreno 750 wewnątrz Snapdragon 8 Gen 3 teoretycznie zapewniłby temu prototypowi Deckarda około 25% lepszą wydajność i efektywność niż Snapdragon XR Gen 2, który stanowi podstawę Pico 4 Ultra, Quest 3 i Quest 3S (obecnie 299 USD na Amazon).
Mówi się, że ten sam prototyp wykorzystuje panele LCD pochodzące z JDI, które zapewniają częstotliwość odświeżania 120 Hz i 2160 x 2160 pikseli na oko na 2,8-calowej powierzchni. Co więcej, prototyp wydaje się obsługiwać kontroler, zestaw słuchawkowy i śledzenie twarzy. Lynch podkreśla, że specyfikacje związane z POC-F nie są ostateczne.
Dlatego też późniejsze prototypy i jednostki detaliczne będą prawdopodobnie wykorzystywać nowszy lub bardziej zaawansowany sprzęt. Mając to na uwadze, wygląda na to, że POC-F był ostatecznym dowodem koncepcji, zanim Valve przeszło do inżynieryjnych testów walidacyjnych (EVT). W takim przypadku nie zdziwilibyśmy się, gdyby przyszłe prototypy ostatecznie pojawiły się z podobną charakterystyką sprzętową, zamiast przeskoczyć na znacznie mocniejszy chipset lub zupełnie inne soczewki, które wymagałyby całkowitego przeprojektowania. Obecnie oczekuje się, że Valve wypuści Deckard do końca roku.
Deckard PoC-F used a Qualcomm SM8650 SoC for development. Also known as the Snapdragon 8 Gen 3 which has a GPU one generation newer than GPU In the XR2 Gen 2
— SadlyItsDadley (@SadlyItsBradley) March 21, 2025
It used 2.8” lpm026m648c LCD panels from JDI. 2160x2160 @ 120hz
It also had two eye tracking cameras, and 4 SLAM cameras https://t.co/kJtBqLqF2W pic.twitter.com/Lr0949JZLk
Źródło(a)
Brad Lynch przez UploadVR, @Down_90 - Źródło zdjęcia