Notebookcheck Logo

Valve aktualizuje wytyczne, aby zapanować nad drapieżnymi praktykami reklamowymi

Valve nie chce, by na jej platformie dochodziło do szaleństw w grach mobilnych (źródło obrazu: Steam)
Valve nie chce, by na jej platformie dochodziło do szaleństw w grach mobilnych (źródło obrazu: Steam)
Valve zaktualizowało swoje zasady dotyczące reklam w grach. Deweloperzy nie mogą już blokować treści za jedną z nich ani rozdawać treści w grze zamiast oglądania reklamy.
Desktop Gaming

Po rozprawieniu się z deweloperami, którzy nadużywają tagu "Early Access" valve dodało kilka bardzo potrzebnych barier, aby utrzymać chciwych "darmowych" deweloperów w ryzach. GamingOnLinux zauważył nowe dyrektywy https://partner.steamgames.com/doc/marketing/advertising na stronie internetowej firmy, które mówiły o tym, jak deweloperzy mogą i nie mogą reklamować swoich gier.

Jednym z głównych wniosków jest to, że deweloperzy nie mogą ukrywać treści za reklamami. Ponadto użytkownicy nie mogą być zachęcani do oglądania reklam w celu zdobycia nagród w grze. Te sztuczki stosowane są w prawie każdej grze mobilnej i stały się obecnie standardem branżowym.

Zamiast tego Valve zachęca deweloperów do zarabiania za pośrednictwem mikrotransakcji i treści po premierze, co jest kolejną plagą branży, która nie zniknie w najbliższym czasie. Chociaż nie był to powszechny problem na PC, dobrze jest widzieć, że został on zduszony w zarodku. Z drugiej strony, deweloperzy angażujący się w takie praktyki zawsze mogą rozejrzeć się za innymi platformami lub samodzielnym hostingiem.

Niestety, deweloperzy nadal mogą reklamować produkty w grze. Death Stranding zrobiło to taktownie z Monster Energy, podczas gdy EA było znacznie mniej subtelne z pełnoekranowymi reklamami w UFC 4. Na szczęście trend ten nigdy się nie nasilił, ale jeśli kiedykolwiek to nastąpi, Steam nie będzie miał nic przeciwko.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 02 > Valve aktualizuje wytyczne, aby zapanować nad drapieżnymi praktykami reklamowymi
Anil Ganti, 2025-02-11 (Update: 2025-02-11)