Notebookcheck Logo

Valve publikuje dwie nowe aktualizacje Steam OS wraz z wydaniem Steam Deck OLED ( SteamOS 3.5.5

Platforma Steam Deck otrzymała różne aktualizacje w ramach przygotowań do nowego modelu OLED. (Źródło zdjęcia: Alexander Andrews)
Platforma Steam Deck otrzymała różne aktualizacje w ramach przygotowań do nowego modelu OLED. (Źródło zdjęcia: Alexander Andrews)
Valve rozpoczęło sprzedaż Steam Deck OLED, zaktualizowanego Steam Deck, który jest czymś więcej niż tylko ulepszeniem wyświetlacza. Wraz z premierą nowego handhelda do gier, SteamOS otrzymał nie mniej niż cztery nowe kompilacje, a także obszerną aktualizację klienta.
Gaming Software Linux / Unix

Valve wypuściło Steam Deck OLED, odświeżoną wersję swojego popularnego handhelda do gier. Podsumowując, firma ogłosiła Steam Deck OLED niespodziewanie, nie tylko z nowym wyświetlaczem, ale także poprawionym SoC, wśród innych ulepszeń. Proszę zapoznać się z naszym artykułem na temat premiery Steam Deck OLED, aby poznać wszystkie zmiany w stosunku do oryginalnego modelu Valve.

Dla porównania, cena Steam Deck OLED zaczyna się od 549 USD z dyskiem SSD o pojemności 512 GB, ale jest również dostępny z dyskiem SSD o pojemności 1 TB oraz w wersji 1 TB Limited Edition za odpowiednio 649 USD i 679 USD. Nawiasem mówiąc, Valve wypuściło cztery stabilne aktualizacje SteamOS w ciągu tylu dni, których kulminacją jest SteamOS 3.5.5 dla wszystkich jednostek Steam Deck. Zazwyczaj firma najpierw udostępnia aktualizacje na kanale SteamOS Preview Channel, do którego można przejść, przechodząc do Ustawienia > System > Kanał aktualizacji systemu i wybierając Kanał podglądu.

O ile nam wiadomo, SteamOS 3.5.5 zawiera wszystkie zmiany znalezione w SteamOS 3.5.2 do 3.5.4, w tym obsługę Steam Deck OLED. Najnowsza kompilacja systemu SteamOS firmy Valve zawiera jednak również różne inne poprawki błędów i ulepszenia, takie jak przejście na przestrzeń kolorów sRGB dla wyświetlacza LCD Steam Deck w celu uzyskania cieplejszego odcienia kolorów i bardziej żywego ogólnego wyglądu. Nawiasem mówiąc, SteamOS 3.5.5 pojawia się wraz z nową aktualizacją klienta Steam Deck, która zawiera osobną rundę ulepszeń dla wszystkich modeli Steam Deck. Zmiany wprowadzone przez obie aktualizacje są następujące:

Wyświetlacz

  • Domyślne odwzorowanie kolorów wyświetlacza LCD Steam Deck zostało dostosowane tak, aby naśladować gamę kolorów sRGB, co skutkuje nieco cieplejszymi i bardziej żywymi kolorami.
  • Dodano Ustawienia -> Dostosuj kolory wyświetlacza, aby dostosować Żywość kolorów i Temperaturę kolorów wyświetlacza. Ustawienia można dostosować za pomocą podglądu obrazu testowego (powyżej) lub uruchomionej gry.
  • Natywny: Natywny wygląd kolorów wyświetlacza (renderowanie kolorów dla Steam Deck przed tą aktualizacją).
  • sRGB: Emuluje kolory podstawowe sRGB w płynny sposób, który nie wprowadza obcinania gradientów.
  • Wzmocniony: Emuluje wygląd wyświetlacza o szerszym gamucie, co skutkuje zwiększoną widoczną żywością. Może powodować przycinanie gradientu.
  • HDR można teraz włączyć w Ustawieniach wyświetlania, jeśli jest obsługiwany przez zewnętrzny wyświetlacz.
  • Dodano analizę HDR do zaawansowanych ustawień wyświetlania.
  • VRR można teraz włączyć w Ustawieniach wyświetlacza, jeśli jest obsługiwany przez adapter USB-C.
  • Zmieniono ustawienia skalowania Szybkiego dostępu, aby oddzielić skalowanie od filtrowania. Dodano skalowanie Stretch i Zoom jako nowe opcje do obsługi różnych współczynników proporcji.
  • Naprawiono długotrwały błąd, w wyniku którego wewnętrzne podświetlenie wyświetlacza zawsze pozostawało włączone.
  • Naprawiono orientację ekranu dotykowego po podłączeniu zewnętrznego wyświetlacza.
  • W dodatkowych scenariuszach unika się teraz kompozycji, co zmniejsza opóźnienia i zacinanie w sytuacjach z wieloma nakładkami na ekranie.
  • Poprawiono opóźnienie w niektórych sytuacjach, w których aplikacja renderuje wolniej niż częstotliwość odświeżania wyświetlacza.

Ogólne

  • Dodano obsługę Steam Deck OLED.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre obciążenia wykazywały poważne problemy z wydajnością procesora, chyba że SMT zostało ręcznie wyłączone.
  • Zewnętrzne urządzenia magazynujące są teraz automatycznie montowane po podłączeniu do Steam Deck. Aby sformatować urządzenia pamięci masowej lub zarządzać nimi, proszę użyć nowego interfejsu zarządzania urządzeniami w Ustawienia->Pamięć masowa.
  • Zaktualizowano sterowniki graficzne, wprowadzając wiele poprawek wydajności i funkcjonalności. Poprawiono wydajność gry Starfield. Naprawiono uszkodzenie modelu widoku w Amnesia: The Bunker i błędy uruchamiania Immortals of Aveum i Kaiju-A-GoGo.
  • Poprawiono stabilność połączenia Bluetooth, zwłaszcza w przypadku wielu kontrolerów.
  • Nieznacznie poprawiono szybkość wznawiania trybu uśpienia.
  • Zaimplementowano przełączanie między powiązaniami kontrolera a powiązaniami myszy/klawiatury z pulpitem poprzez długie naciśnięcie przycisku Opcje w sterowniku hid-steam dla systemu Linux, aby dopasować domyślną konfigurację pulpitu Steam.
  • Ulepszono przejścia pomiędzy aplikacjami.
  • Zawartość nakładki wydajności można teraz dostosować, tworząc plik konfiguracyjny ~/.config/MangoHud/presets.conf.
  • Naprawiono błąd, w którym niektóre gry mogły wydawać się rozciągnięte, jeśli rozmiar okna nie odpowiadał rozmiarowi swapchain (np. Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4).
  • Naprawiono Disgaea PC, która wymagała stuknięcia w ekran przed rozpoczęciem wprowadzania danych.
  • Naprawiono fizyczne wymiary zgłaszane do gier, naprawiając niektóre problemy z wykrywaniem nieprawidłowych proporcji (np. Returnal).
  • Naprawiono problem, w którym zezwolenie na rozrywanie mogło powodować silne zacinanie się gry, jeśli na ekranie pojawiała się nakładka wydajności lub inne nakładki. Rozrywanie jest teraz niemożliwe w takich sytuacjach, a nakładka wydajności powinna być wyłączona w celu uzyskania najlepszych rezultatów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego klawiatura nie była wykrywana w Overwatch 2.
  • Oprogramowanie sprzętowe kontrolera: naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre czujniki dotyku drążka kciuka okresowo traciły czułość.

Oprogramowanie sprzętowe 118

  • Dodano ustawienia przesunięcia napięcia.

Steam Deck Dock Firmware 121

  • Dodano obsługę VRR.
  • Poprawiono niezawodność podczas zmiany trybów wyświetlania poprzez menu ekranowe.
  • Naprawiono problemy z trybami kolorów 6bpc, poprawiając obsługę wysokiej rozdzielczości/trybu odświeżania.
  • Poprawiono wykrywanie zdarzeń podłączania kabla HDMI.

Zaktualizowano bazę Arch Linux

  • Ta aktualizacja zawiera nowsze poprawki wydajności, bezpieczeństwa i stabilności dla pakietów stanowiących podstawę SteamOS.
  • Nowy system kafelkowania okien.
  • Zaktualizowano Discover (sklep z aplikacjami/menedżer oprogramowania) z nową stroną główną i ulepszonym wyszukiwaniem.
  • Discover może teraz wykonywać aktualizacje systemu z poziomu pulpitu.
  • Zaktualizowane widżety pulpitu.

  • Ta aktualizacja została ponownie wydana z następującymi poprawkami

    • Naprawiono zawieszanie się wideo podczas strumieniowania gier za pomocą programów uruchamiających przy użyciu kodowania sprzętowego NVIDIA

Ogólne

  • Umożliwiono lokalne przesyłanie zawartości gry z podłączonego Steam Deck do innych klientów Steam w tej samej sieci LAN.
  • Naprawiono ustawianie poprawnego AppID w menedżerze modów Source SDK.
  • Wizualne poprawki Steam Deck, trybu Big Picture i SteamVR: Wprowadzono wiele drobnych zmian, aby interfejs użytkownika był bardziej bogaty wizualnie w Dom, Bibliotekę i inne obszary.
  • Ładniejszy układ stron ścieżek dźwiękowych. Strony te są teraz łatwiejsze w nawigacji w trybie dużego obrazu i zawierają większe grafiki na pulpicie.
  • Naprawiono kilka błędów związanych z układem i interakcją w przeglądarce multimediów.
  • Przeniesiono informacje o obsłudze kontrolera w kliencie desktopowym z paska odtwarzania do widżetu w prawej kolumnie
  • Dodano plakietkę HDR do szczegółów aplikacji dla gier oznaczonych jako posiadające wyjście HDR.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uruchomienie gry, w której tymczasowo wyłączono automatyczne aktualizacje, jeśli dostępna była nowa zawartość warsztatu
  • Do klienta dodano dodatkowe informacje o obsłudze kontrolerów:
  • Strony szczegółów gry w bibliotece będą teraz wyświetlać informacje o konkretnym kontrolerze i obsłudze VR w prawej kolumnie, gdy urządzenia są podłączone
  • Kontrolery PlayStation mają nowy tryb domyślny w Steam Input, w którym Steam przekieruje kontrolery do wbudowanej obsługi gry, jeśli jest dostępna, i do Steam Input, jeśli nie są obsługiwane. Kontrolery te nadal mogą być globalnie włączone lub wyłączone ze Steam Input w zakładce kontrolera na stronie ustawień Steam.
  • Strona docelowa konfiguratora kontrolera zawiera teraz informacje o obsłudze kontrolera, a szybkie włączenie lub wyłączenie Steam Input dla konkretnej gry zostało ułatwione.
  • W bibliotece Big Picture znajdują się teraz zakładki obsługi Xbox/DualShock/DualSense, podobne do zakładki "Great on Deck", które są wypełniane na podstawie podłączonych urządzeń.
  • Obsługa DualShock, DualSense i Steam Input API została dodana do dostępnych filtrów w bibliotece.
  • Gry, które wymagają kontrolerów (bez obsługi myszy/klawiatury), wymagają zestawu słuchawkowego VR lub obsługują zarówno VR, jak i standardowe tryby gry, będą teraz wyświetlać te informacje w kliencie, podobnie jak w sklepie.
  • Ikony w stopce dla kontrolerów DualSense w Big Picture zostały zaktualizowane, aby używać czarno-białego stylu na urządzeniu.

Gra zdalna

  • Naprawiono ukryty kursor myszy podczas przesyłania strumieniowego do Android TV.
  • Naprawiono blokadę strumienia podczas korzystania ze sprzętowego kodowania Intel iGPU.

Wejście Steam

  • Poprawiono wygląd konfiguratora, gdy nie są podłączone żadne kontrolery
  • W grach obsługujących akcje SteamInput API nie ukrywamy już opcji Flick Stick jako myszy, jeśli zdefiniowana jest akcja FlickStick - dzięki temu Gyro To Mouse może być odpowiednio uzupełnione, jeśli chcesz.
  • Naprawiono wyświetlanie myszy ROG Pugio II jako kontrolera
  • Poprawka: Tryb Gyro Joystick: Główny kwaternion żyroskopu jest aktualizowany nawet wtedy, gdy żądająca go aplikacja nie jest skupiona.
  • Poprawki dla obu trybów żyroskopu i joysticka: Remapowanie Min/Max nie pozwalało na wyzerowanie wartości, gdy wartości żyroskopu były mniejsze niż minimalne wymagane wartości wyjściowe joysticka.
  • Tryb Gyro to Joystick (Deflection) używa akcelerometru kontrolera fuzji czujników zamiast kwaternionu dla bardziej spójnego zachowania. Powinno to rozwiązać problemy, w których wyjście X byłoby przechylone w starszych trybach. Uwaga: może się to subtelnie różnić. Opinie mile widziane.

Źródło(a)

Steam (1) (2) (3) (4) (5) przez Steam Deck HQ (1) (2) (3), Alexander Andrews (Unsplash) - Źródło zdjęcia

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Valve publikuje dwie nowe aktualizacje Steam OS wraz z wydaniem Steam Deck OLED ( SteamOS 3.5.5
Alex Alderson, 2023-11-17 (Update: 2023-11-17)