Volkswagen APP550: Nowy układ napędowy dla tylnonapędowych EV serii ID przyszłości
Nowy napęd APP550 Volkswagena idzie w odstawkę MEB jak istniejąca Seria ID samochody, ale jest oceniane, aby umożliwić niektóre z ich następców na napęd na tylne koła. Integruje części takie jak skrzynia biegów, obudowa silnika i stojan samochodów nowej generacji i został zaprojektowany od podstaw w celu zwiększenia wydajności i stabilności.
W APP550 zastosowano również najnowszy układ napędowy Volkswagena układ napędowyo mocy do 210 kilowatów (kW, czyli odpowiednik 286 koni mechanicznych) i zapewniający moment obrotowy do ~550 niutonometrów (Nm). Jest on połączony z falownikiem, który ma pełnić rolę "mózgu", aby jak najlepiej wykorzystać "prąd o wysokiej fazie".
APP550's wydajność może być dodatkowo zwiększona przez nowy system chłodzenia, który integruje radiator wokół stojana, pewne pasywne chłodzenie "poprzez koła zębate skrzyni biegów" i system olejowy, który łączy się z "obiegiem chłodziwa" pojazdu.
Odpowiednio, Volkswagen uznał, że może całkowicie zrezygnować z dedykowanej pompy olejowej, co może okazać się jeszcze bardziej ekonomiczne przy zasilaniu APP550. Napęd ma być montowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel w Niemczech, z planami wysyłki pierwszych egzemplarzy EV opartego na nim do końca 2023 roku.
Źródło(-a)
Komunikat prasowy Volkswagen