Volkswagen ID. Buzz zbiera ponad 20 000 zamówień przedpremierowych w Europie
Volkswagen już od jakiegoś czasu zapowiadał elektryfikację swojego kultowego autobusu i w końcu spełnił tę obietnicę w 2022 roku. Powstała nowa wersja MEB jest teraz częścią ID. i jest określany jako najnowocześniejsze podejście do tego, co wyróżniało oryginalny model wielomiejscowy przez tak długi czas.
Obejmują one wykorzystanie przestrzeni w jego stosunkowo kompaktowej formie, wszechstronność (choć ta naprawdę rozciąga się na dodatkowy Buzz Cargo jak dotąd) i oczywiście napęd na tylne koła. Ten autobus VW, jednak działa na 150kWh silnika, który daje mu szacowany zasięg 421 km w wersji non-Cargo.
Teraz Volkswagen twierdzi, że przyciągnął ponad 20.000 zamówień na Buzza w Europie od maja 2022 r. To wydaje się być coupem dla e-mikrobusu pierwszej generacji - jednak jego producent wspominał również o planach wyprodukowania nie więcej niż 15 000 z nich w 2022 roku
Co więcej, szacunki wskazują, że około 40% z tej liczby może trafić bezpośrednio do dealerów i ewentualnie recenzentów, a nie do klientów. Dlatego też wiele wczesnych ID. Buzz może nie odebrać swojego nowego e-busa aż do 2023 roku