Volkswagen Tayron debiutuje w Europie jako SUV z wersjami eHybrid o mocy do 200 kW
Volkswagen Tayron ma tę samą platformę MQB evo co Tiguanale ma dłuższy (~4,8 metra) rozstaw osi, ponieważ może pomieścić od 5 do 7 miejsc. Jego wnętrze zapewnia"najlepszy w swojej klasie" komfort z 3-strefową klimatyzacją, 10-kolorowym oświetleniem ambientowym i niestandardową mikrofibrą ArtVelours Eco tapicerka z mikrofibry ArtVelours Eco.
Tayron jest również najnowszym SUV-em SUV który ma podświetlane VW z przodu i z tyłu. Jest również standardowo wyposażony w adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, asystenta parkowania oraz wspomaganie hamowania reagujące na pieszych i rowerzystów, chociaż IQ.LIGHT Matrycowe reflektory HD i App-Connect Wireless dla Apple CarPlay lub Android Auto są opcjonalnymi dodatkami, podobnie jak ChatGPT-oparty na asystencie głosowym IDA.
Samochód został wprowadzony na rynek europejski z napędem na przednie koła o mocy 150 kW (~204 KM) lub 200 kW (272 KM) eHybrid oba modele charakteryzują się zasięgiem ponad 100 km z akumulatorów o pojemności 19,7 kWh oraz możliwością ładowania z mocą do 11 kW lub 50 kW, odpowiednio prądem zmiennym lub stałym.
Alternatywnie, najwyższy wariant 4MOTION TDI (diesel) o mocy 142 kW (193 KM) może holować do 2500 kilogramów (2,5 tony) z hakiem i Trailer Assist.
Jednak, Volkswagen trzyma te warianty w rezerwie i jak dotąd wypuścił Tayrona tylko jako łagodną (110 kW) hybrydę eTSI w cenie od 45 475 euro (~ 49 800 USD).