Volkswagen poinformował, że planuje rozszerzyć portfolio samochodów sprzedawanych w Chinach o nowe modele EREV z których pierwszy może być oparty na jednym z najnowszych prototypów.
Opracowany we współpracy z dobrze znanym producentem OEM SAIC, ID. ERA ma baterie o dość konwencjonalnym zasięgu 300 kilometrów (km lub ~ 184 mil) - są one jednak podłączone do generatora zasilanego paliwem, który może je zasilać przez około 700 km (~ 435 mil) więcej.
Został on wprowadzony wraz z ID. EVO, pierwszego w historii "pełnowymiarowego" SUV-a zasilanego bateryjnie, opracowanego dla Volkswagen Anhui skupionego na młodzieży ID.UNYX marki Volkswagen Anhui.
Pojazd 800V ma również tę samą nową"strefową" architekturę elektroniczną, co ID. AURA, samochód z"notchbackiem" (lub bardziej budżetowym sedanem), który jest również pierwszym, w którym zastosowano kompaktową platformę główną spółki zależnej FAW-Volkswagen Compact Main Platform (CMP).
Firma zachwala również ID. AURA, aby zapewnić najbardziej przypominające Knight Ridera doświadczenie z interfejsem"podobnym do smartfona", który może również zawierać"humanoidalnego" asystenta AI.
Rzeczywiste samochody, które mają być oparte na wszystkich 3 koncepcjach, mają uzyskać wsparcie dla poziomu 2++ a do 2026 r., formy autonomicznej jazdy zatwierdzoną w Chinach do samodzielnego wykonywania manewrów, takich jak łączenie i wyprzedzanie, aczkolwiek pod nadzorem kierowcy.