Volvo dołącza do Toyoty w gigacastingowym pociągu Tesli na rzecz tańszych pojazdów elektrycznych, podpisując umowę z włoskim producentem prasy
We wrześniu tego roku pojawiły się informacje, że Toyota będzie wykorzystywać gigacasting aby obniżyć koszty swoich pojazdów elektrycznych, a teraz IDRA, firma, która jest pionierem gigapras potrzebnych do tego procesu, ogłosiła https://idragroup.com/en/news/two-gigapress-9000-tons-volvo-cars że podpisała umowę z Volvo na dostawę dwóch 9000-tonowych gigapras do nowej fabryki producenta samochodów w Koszycach na Słowacji.
Jednym z najbardziej znaczących osiągnięć Tesli na drodze do dostarczania przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych jest pojawienie się super-dużych odlewów, które stały się znane jako gigacasting. Pomysł polega na tym, że odlewając większe elementy samochodu jako jeden kawałek aluminium, zamiast spawać ze sobą zbiór mniejszych elementów, producenci samochodów mogą zaoszczędzić na kosztach i czasie montażu.
Według szacunków https://e-vehicleinfo.com/gigacasting-how-transforming-future-of-ev-manufacturing/ szacuje się, że gigacasting może obniżyć koszty produkcji poszczególnych komponentów nawet o 40% i zmniejszyć koszty operacyjne, ponieważ mniej maszyn wymaga konserwacji.
Niemniej jednak, nadal istnieją pytania dotyczące jakości części wykonanych w procesie gigacastingu, jak skargi dotyczące pojazdów Tesla Model Y z pękniętymi odlewami i innymi wadami produkcyjnymi stały się powszechne w Internecie.
Nie jest jasne, czy wady te są nieodłącznym elementem procesu gigacastingu, czy po prostu wynikiem luźnej kontroli jakości, ale z pewnością będą one niepokojące dla Volvo, firmy, która musi dbać o reputację związaną z bezpieczeństwem.
Proszę kupić uchwyt Peak Design Mobile Car Dashboard Mount na Amazon.