Volvo i Polestar opóźniają EX90 i Polestar 3, redukują zatrudnienie i obniżają cele produkcyjne w związku z wojną cenową Tesli i BYD na dynamicznie rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych
Elektryczna rewolucja wydaje się stale rosnąć. Według raportu Międzynarodowej Agencji Energii Global EV Outlookw pierwszym kwartale 2023 r. odnotowano 25% wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Nieco zastanawiające jest zatem, że Volvo i Polestar wydają się ograniczać swoje wysiłki w zakresie pojazdów elektrycznych. Pomimo 26% wzrostu dostaw Polestar w pierwszym kwartale 2023 r., producent pojazdów elektrycznych ogłosił, że że zwiększa "zarządzanie kosztami" i wstrzymuje produkcję swojej najnowszej wersji.
Co gorsza, Volvo opóźnia produkcję swojego elektrycznego SUV-a EX90 do pierwszej połowy 2024 r., co oznacza, że jego dostępność na początku 2024 r. wydaje się mało prawdopodobna. Podobnie, Polestar 3 EV oparty na tej samej platformie będzie miał podobne opóźnienia w produkcji. Obie firmy podały wydłużenie czasu opracowywania oprogramowania jako powód wydłużenia harmonogramu produkcji. Polestar obniża również swoje cele produkcyjne na 2023 r. z pierwotnego celu 80 000 sztuk do 60 000-70 000.
Pomimo skorygowanej prognozy produkcji, Polestar nadal spodziewa się wzrostu o 16-36% rok do roku. Co bardziej niepokojące, Volvo jest podobno podobno zredukuje liczbę pracowników o 10% w celu obniżenia kosztów. Chociaż rynek pojazdów elektrycznych wydaje się zdrowo rosnąć, jest to obecnie burzliwy rynek. Wystarczy spojrzeć na niedawne ogromne obniżki cen Tesli w odpowiedzi na ostrzejszą konkurencję ze strony BYDa także notoryczne straty Forda w wysokości Straty w wysokości 58 000 USD na jednostkę na modelu Mach-E, aby zobaczyć, jak konkurencyjny stał się rynek.
Kup inteligentną stację ładowania pojazdów elektrycznych JuiceBox 40 Amp z WiFi na Amazon.
Źródło(a)
Volvo, Polestar, CleanTechnica, [IEA (2023), Global EV Outlook 2023, IEA, Paris www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2023, Licencja: CC BY 4.0],