Notebookcheck Logo

Vulkan 1.1 i SPIR-V 1.3

Świeżo opublikowane specyfikacje Vulkan 1.1 i SPIR-V 1.3 są gotowe do zastosowań produkcyjnych, czyli można się nimi posiłkować przy tworzeniu gier komputerowych.

Za przygotowanie wspomnianego we wstępie oprogramowania i dokumentacji jest odpowiedzialny zespół o nazwie Khronos Group (konsorcjum założone w styczniu 2000 roku). I tak Vulkan API uważa się za następcę OpenGL a SPIR-V API jest częścią OpenCL (framework).

Kod źródłowy wraz z narzędziami udostępniono wczoraj, czyli 7 marca 2018 roku.

Nowości w Vulkan 1.1 to Protected Content (ochrona w stylu DRM) i Subgroup Operations (operacje równoległe wykonywane przez GPU).

Nowe wydanie Vulkan API zawiera także rozszerzenia: Multiview (np. inny obraz dla lewego i prawego oka w VR), Device Groups (łatwe wykorzystanie wielu kart grafiki), Cross process and Cross-API sharing (używane w Valve Steam VR), Advanced Compute Functionality (lepsze wykorzystanie GPU Compute Kernels), HLSL support (te same shadery pod DX i Vulkan) oraz YCbCr support (łączenie materiału wideo z grafiką komputerową).

Korzyści z udostępnienia tytułowego oprogramowania zostaną uwidocznione w nowych grach komputerowych.

Źródło: AnandTech

» skomentuj na forum «

Please share our article, every link counts!
Sylwester Cyba, 2018-03- 8 (Update: 2018-03- 8)