Vulkan 1.1 i SPIR-V 1.3
Za przygotowanie wspomnianego we wstępie oprogramowania i dokumentacji jest odpowiedzialny zespół o nazwie Khronos Group (konsorcjum założone w styczniu 2000 roku). I tak Vulkan API uważa się za następcę OpenGL a SPIR-V API jest częścią OpenCL (framework).
Kod źródłowy wraz z narzędziami udostępniono wczoraj, czyli 7 marca 2018 roku.
Nowości w Vulkan 1.1 to Protected Content (ochrona w stylu DRM) i Subgroup Operations (operacje równoległe wykonywane przez GPU).
Nowe wydanie Vulkan API zawiera także rozszerzenia: Multiview (np. inny obraz dla lewego i prawego oka w VR), Device Groups (łatwe wykorzystanie wielu kart grafiki), Cross process and Cross-API sharing (używane w Valve Steam VR), Advanced Compute Functionality (lepsze wykorzystanie GPU Compute Kernels), HLSL support (te same shadery pod DX i Vulkan) oraz YCbCr support (łączenie materiału wideo z grafiką komputerową).
Korzyści z udostępnienia tytułowego oprogramowania zostaną uwidocznione w nowych grach komputerowych.
Źródło: AnandTech