W sieci pojawił się niewydany prototyp Nvidia RTX Titan Ada
Świeże szczegóły https://news.mydrivers.com/1/1025/1025201.htm informacje na temat niewydanej karty graficznej Nvidia RTX Titan Ada pojawiły się w sieci dzięki zrzutowi ekranu GPU-Z i kilku zdjęciom PCB udostępnionym na subreddicie Nvidia https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/1hzyesn/rtx_titan_ada_prototype/. Ten rzekomy prototyp zawiera w pełni odblokowany procesor graficzny AD102 w połączeniu z 48 GB pamięci GDDR6, co sugeruje miejsce wyższe niż RTX 4090 w ofercie NVIDIA.
W oparciu o raport GPU-Z, RTX Titan Ada jest wyposażony w 18 432 rdzenie CUDA, 192 jednostki ROP i 576 jednostek TMU. Karta może osiągnąć współczynnik wypełnienia pikseli na poziomie około 478,1 GPixel/s oraz współczynnik wypełnienia tekstur na poziomie około 1,434,2 GTexel/s. Konfiguracja pamięci wykorzystuje standardowe układy GDDR6 na 384-bitowym interfejsie, co przekłada się na przepustowość na poziomie 864 GB/s.
Co ciekawe, prototyp wykazuje wyjątkowo niskie taktowanie bazowe wynoszące 735 MHz w porównaniu do innych modeli RTX 40, choć nadal zarządza zdrowym taktowaniem boost wynoszącym 2490 MHz. Te nietypowe zegary mogą być po prostu dziwactwem wynikającym ze statusu prototypu karty - w szczególności wykorzystania pamięci GDDR6 zamiast bardziej zaawansowanej GDDR6X.
Pod względem surowej mocy, RTX Titan Ada przewyższa RTX 4090 dzięki większej liczbie jednostek cieniujących i większemu przydziałowi pamięci. Podczas gdy 4090 działa na około 89 procentach matrycy AD102, ten wariant Titana wykorzystuje cały krzem. Układ pamięci o pojemności 48 GB osiągnięto dzięki konstrukcji typu clamshell, wykorzystującej moduły GDDR6 po obu stronach płytki drukowanej - podobnie do tego, co widzieliśmy w kartach RTX 3090 i RTX 6000 Ada.
Powodem, dla którego RTX Titan Ada został prawdopodobnie anulowany, może być jego pokrywanie się z profesjonalnymi rozwiązaniami, takimi jak kosztujący 6800 USD RTX 6000 Ada. Co więcej, AMD tak naprawdę nie wypuściło niczego, co bezpośrednio konkurowałoby z RTX 4090, co mogło sprawić, że mocniejszy GPU do gier stał się mniej priorytetowy.
Źródło(a)
Szybka technologia (w języku chińskim)