Walmart planuje przejąć producenta telewizorów Vizio
Walmart, amerykański gigant handlu detalicznego, ogłosił, że przejmie producenta telewizorów Vizio, aby rozwinąć swoją działalność reklamową. Transakcja o wartości 2,3 miliarda dolarów ma miejsce kilka miesięcy po tym, jak Vizio dokonało gruntownego przeglądu swojego oprogramowania, aby zapewnić lepsze wrażenia użytkownika.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem prasowym wydanym przez Walmart, korporacja detaliczna chce wzmocnić swoją działalność reklamową za pośrednictwem systemu operacyjnego SmartCast firmy. System operacyjny Vizio obsługuje bezpłatne treści reklamowe i ma ponad 500 bezpośrednich partnerów reklamowych, co może odblokować zupełnie nowy zestaw odbiorców dla Walmart wraz z cennymi danymi dotyczącymi oglądalności.
Walmart ma już własną markę telewizyjną "ONN", która produkuje niedrogie telewizory. W porównaniu do ONN, telewizory Vizio można uznać za telewizory z niższej i średniej półki. Na przykład 65-calowy telewizor 4K Smart TV Vizio(obecnie 443,00 USD na Amazon) zwykle kosztuje 519,99 USD. W 2023 roku ONN nawiązał współpracę z Innovid, aby dostarczać bardziej spersonalizowane reklamy. Detalista nawiązał również współpracę z Roku, aby wyświetlać reklamy, które pomagają widzom telewizyjnym kupować produkty od Walmart.
W chwili pisania tego tekstu proponowane przejęcie nie uzyskało jeszcze zgody organów regulacyjnych. Co więcej, jeśli Vizio otrzyma lepszą ofertę w ciągu 45 dni, proponowana umowa z Walmartem może zostać odrzucona.