Według doniesień, sprzedaż nowych iPadów Pro 11 i 13 cali napotka trudności ze względu na wysoką cenę i większego iPada Air 13
Po miesiącach przecieków i plotek, Apple w końcu zaprezentował 11- i 13-calowe modele iPada Pro nowej generacji obok iPada Air. Oba SKU iPada Pro wyposażone są w wyświetlacze Ultra Retina XDR, najnowszy SoC M4 i zupełnie nowy design. Jednak pomimo znacznie ulepszonego sprzętu, modele iPada Pro mogą mieć trudności z pobiciem rekordów sprzedaży.
Według nowego raportu, który koncentruje się na AMOLED i jego zastosowaniu w tabletach, argumentując, że tablety AMOLED osiągną sprzedaż 9 milionów w 2024 roku, TrendForce szacuje że nowy iPad Pro 11 i iPad Pro 13 cali mogą zobaczyć dostawy "tylko" od 4,5 do 5 milionów sztuk łącznie. Chociaż nie mamy danych liczbowych dotyczących dostaw iPada Pro ostatniej generacji, sformułowanie TrendForce sprawia wrażenie, że liczba od 4,5 do 5 milionów jest nieco rozczarowująca w porównaniu do AppleiPad Pro 2023(dostępny na Amazon).
Jako odniesienie, Apple był podobno liderem rynku w 2023 roku z 40% udziałem w globalnym rynku tabletów z 54 milionami dostarczonych urządzeń.
TrendForce twierdzi, że wprowadzenie tańszego 13-calowego iPada Air i o 200 USD wyższa cena początkowa iPada Pro 2024 może być powodem, dla którego nowe modele iPada Pro odnotowują niższą sprzedaż, ponieważ ludzie, którzy chcą większego iPada, mają teraz bardziej przystępną cenowo alternatywę w postaci iPada Air 13.
To powiedziawszy, tylko czas pokaże, o ile lepiej lub gorzej radzą sobie nowe iPady Pro w porównaniu z ich poprzednikami.