Ankieta przeprowadzona w zeszłym miesiącu przez World.org ujawniła, że większość graczy regularnie napotyka nieautoryzowane boty podczas gry. W badaniu online zapytano 818 dorosłych osób w USA, które grają w gry wieloosobowe na urządzeniach mobilnych, komputerach PC lub konsolach.
Inne kluczowe ustalenia obejmują:
- 59% graczy twierdzi, że regularnie napotyka w grach nieautoryzowane boty innych firm
- 71% graczy twierdzi, że boty rujnują rywalizację w trybie wieloosobowym
- 74% graczy twierdzi, że boty sprawiają, że granie w niektóre gry staje się mniej przyjemne
- 18% graczy całkowicie przestało grać w grę w odpowiedzi na boty
- 75% osób, które grają ponad 10 godzin tygodniowo, wolałoby wykorzystanie technologii biometrycznej do weryfikacji człowieczeństwa w grach
- 77% graczy z różnych pokoleń zgadza się co do tego, jak ważne jest udowodnienie swojego człowieczeństwa online
W odpowiedzi na rosnące obawy, World.org i Razer połączyły siły, aby stworzyć "Razer ID verified by World ID", który wykorzystuje nową technologię pojedynczego logowania (SSO) zaprojektowaną specjalnie dla gier w celu weryfikacji prawdziwych ludzkich graczy. Pierwszym tytułem, który zintegruje tę funkcję, będzie nadchodząca gra rywalizacyjna Tokyo Beast.
Szczegóły dotyczące tego, jak długo technologia SSO pozostanie dostępna wyłącznie dla Razer ID, są skąpe. Jeśli okaże się sukcesem, podejrzewamy, że SSO może w końcu trafić do bardziej uznanych tytułów rywalizacyjnych.