Według raportu, wymiana baterii w pojazdach elektrycznych będzie kosztować mniej niż naprawa silnika gazowego do 2030 r
Powszechnie wiadomo, że wymiana akumulatora w pojazdach elektrycznych jest dość kosztowna, a fakt ten był szeroko wykorzystywany przez przeciwników pojazdów elektrycznych, aby potwierdzić Wyższość ICEprzynajmniej pod względem konserwacji. Nieprawdą jest jednak twierdzenie, że nowoczesne pojazdy elektryczne kiedykolwiek będą wymagały wymiany baterii, biorąc pod uwagę, że większość pojazdów elektrycznych prawdopodobnie przetrwa dłużej niż ich baterie. Mając to na uwadze, pojazdy elektryczne są bez wątpienia znacznie bardziej ekonomiczne w utrzymaniu niż ich gazowe odpowiedniki.
To powiedziawszy, nie jest zaskoczeniem, że mogą pojawić się okoliczności, w których wymiana akumulatora może być konieczna. Nawet wtedy przyszłość pojazdów elektrycznych wydaje się być pozytywna, jeśli wierzyć niedawnemu raportowi Recurrent należy wierzyć. Zgodnie z raportem, koszty wymiany akumulatorów w pojazdach elektrycznych do 2030 r. mają być niższe niż koszty naprawy pojazdów ICE.
Recurrent, opierając się na prognozach Goldman Sachs, stwierdza, że ceny akumulatorów do pojazdów elektrycznych gwałtownie spadają i szacuje się, że do końca 2026 r. osiągną 80 USD za kWh, czyli o połowę mniej niż w 2023 r. Według wielu analityków i ekspertów branżowych, nie jest wykluczone, że ceny akumulatorów spadną nawet do 50 USD za kWh do końca dekady. Spadek cen można przypisać wielu czynnikom, w tym malejącym kosztom surowców, tańsza chemiaitp.
Jeśli te prognozy sprawdzą się w rzeczywistości, będzie to absolutnym dobrodziejstwem dla adopcji pojazdów elektrycznych, zwłaszcza na rynku pojazdów używanych. Wiadomo, że pojazdy elektryczne wytrzymują nawet 200 000 mil, a tańsze wymiany akumulatorów tylko zwiększą tę liczbę i niezawodność pojazdów elektrycznych jako całości.