Wersja demonstracyjna płatności zbliżeniowych kartą Tesla V4 Supercharger wyświetla cenę kWh i prędkość ładowania
Tesla niedawno rozpoczęła instalację swoich szybszych V4 Superchargers w różnych lokalizacjach w Europie kontynentalnej i Wielkiej Brytanii, ale mandaty publiczne wymagały pójścia o krok dalej. Jeśli Tesla chce, aby jej Superchargers były dotowane przez tamtejsze rządy, musi teraz zdywersyfikować i zdemokratyzować dozwolone metody płatności. Mianowicie, ci producenci infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, którzy chcą otrzymywać pieniądze podatników na budowę swoich stacji i stosów, będą musieli dodać opcję opcję płatności kartą zamiast polegać wyłącznie na aplikacjach.
Tesla najwyraźniej spełnia te wymagania, ponieważ następna partia Superchargers V4, którą obecnie instaluje, jest wyposażona w bezstykowy terminal płatności kartą. Nie tylko to, ale publiczne mandaty chcą, aby dotowane ładowarki do pojazdów elektrycznych były otwarte dla wszystkich marek pojazdów elektrycznych, a nie tylko samochodów Tesla.
Producent samochodów spełnia również te kryteria, ułatwiając wszystkim pojazdom elektrycznym korzystanie z nowych ładowarek V4 Superchargers. W UE i Wielkiej Brytanii większość samochodów elektrycznych ma port CCS, co ułatwia zadanie Tesli, ponieważ nie musi uciekać się do Magic Dock-jak w USA.
W każdym razie, pierwsza publiczna stacja V4 Supercharger z terminalami do płatności kartą jest teraz otwarta dla publiczności w Wielkiej Brytanii i została przetestowana. Film pokazuje Jamesa Court z EVA England podłączającego swoją KIA i rozpoczynającego sesję ładowania metodą "dotknij i zapłać" za pomocą karty zbliżeniowej. Nie ma on aplikacji Tesli i tak czy inaczej nie jest ona potrzebna, ponieważ ekran terminala płatniczego pokazuje cenę energii elektrycznej za kWh, prędkość ładowania i inne istotne informacje, takie jak suma zgromadzona do tej pory do zapłaty.
Podczas gdy Superchargers V4 Tesli są instalowane jako proste jednostki V3 o mocy wyjściowej 250 kW, można je szybko zmodernizować, jeśli pozwala na to infrastruktura sieciowa. W swoich pozwoleniach na budowę w Wielkiej Brytanii Tesla ocenia swoje ładowarki V4 jako 350 kW co powinno być muzyką dla uszu tych właścicieli pojazdów elektrycznych, którzy mają nowoczesne samochody elektryczne z układami napędowymi 800 V.
Pobierz złącze ścienne Tesla 48A z 24-calowym kablem na Amazon
⚡️We were invited to test out the the first UK V4 Tesla Supercharger station, which has just been unveiled in Tottenham, at the Tesla Centre on Ravenside Retail Park, this morning!
— EVA England (@EVAEOfficial) August 25, 2023
It is available to all EVs with a CCS connection, so James took his Kia for a boost (although his… pic.twitter.com/nwwAohFqSR