Więcej zwrotów niż sprzedaży: Humane Ai Pin staje się komercyjną katastrofą
Wkrótce po premierze Humane Ai Pin, zjadliwe recenzje ujawniły, że gadżet AI nie był gotowy na rynek, ponieważ większość pierwotnie reklamowanych funkcji albo nie działała poprawnie, albo po prostu ich brakowało, żywotność baterii była zdecydowanie zbyt krótka i nie było prawie żadnej wartości dodanej w porównaniu do smartfona.
The Verge właśnie dotarł do wewnętrznych danych dotyczących sprzedaży Ai Pin, które są wręcz przerażające. Od maja do sierpnia, więcej Ai Pinów zostało zwróconych niż sprzedanych. Po tym, jak start-up sprzedał około 10 000 sztuk w tygodniach po premierze, mówi się, że tylko około 7 000 Ai Pinów znajduje się obecnie w rękach konsumentów końcowych. Jeśli wziąć pod uwagę sprzedaż z ostatnich kilku miesięcy, ponad jedna trzecia wszystkich nabywców prawdopodobnie złożyła wniosek o zwrot pieniędzy. Humane chce jednak wykorzystać szum wokół produktów AI i sprzedać całą firmę za ponad 1 miliard dolarów bez dalszych ceregieli ponad 1 miliard dolarów bez dalszych ceregieli.
Po uwzględnieniu wszystkich zwrotów oczekuje się, że całkowita sprzedaż brutto Humane wyniesie około 8 milionów dolarów, a pierwotny cel 100 000 sprzedanych szpilek Ai w pierwszym roku jest obecnie bardzo mało prawdopodobny. Zwroty drogo kosztują Humane, ponieważ firma nie jest jeszcze w stanie odnowić używanych pinów i sprzedawać ich jako odnowione ze względu na ograniczenia nałożone przez operatora sieci partnerskiej T-Mobile, co oznacza, że każdy zwrócony Ai Pin jest praktycznie odpadem elektronicznym. Według The Verge, Humane nie pozbyło się jeszcze zużytych pinów Ai w nadziei na rozwiązanie tego problemu z T-Mobile.