Wiedźmin: Ścieżki Przeznaczenia: Geralt przekroczył próg 2 milionów dolarów w crowdfundingu
Kiedy pojawia się Wiedźmin Geralt z Rivy, zainteresowanie wśród fanów serii Wiedźmin jest ogromne. Finansowanie nowej gry planszowej i karcianej "Wiedźmin: Ścieżki Przeznaczenia", opracowanej przez Go On Board i CD Projekt Red, odbywa się w ramach kampanii crowdfundingowej na Gamefound i zebrała już ponad 2 miliony dolarów. Gra Wiedźmin osiągnęła swój pierwotny cel w wysokości 75 000 USD po 4 minutach i 37 sekundach, a od tego czasu przekroczyła tę kwotę z ogromnym marginesem.
Kampania crowdfundingowa "Path of Destiny", która rozpoczęła się 19 października, ma obecnie ponad 24 600 wspierających i potrwa jeszcze 14 dni. Do tego czasu wspierający wciąż mogą nabyć grę w wersji standardowej i deluxe w cenach odpowiednio 55 USD i 85 USD, a także odblokować ekskluzywne dodatki.
gra "Path of Destiny" jest dostępna w języku niemieckim, angielskim, francuskim, włoskim, polskim, hiszpańskim i czeskim. W pierwszej fali subskrybenci otrzymają początkowo wersję angielską. 3 miesiące po pierwszej partii, gra zostanie dostarczona w innych językach. Oprócz gadżetów już odblokowanych dla "Wiedźmina: Ścieżki Przeznaczenia", wspierający edycję deluxe otrzymają trzy miniaturowe figurki (Renfri, Stregobor i Renfri/Stregobor) po osiągnięciu kolejnego celu finansowania w wysokości 2,25 mln USD.
W "Ścieżce Przeznaczenia" gracze wcielają się w kultowe postacie ze świata Wiedźmina, w tym Geralta z Rivy, Ciri, Yennefer, Vesemira i Łupieżcę. Gracz może ponownie przeżyć kluczowe wydarzenia z gier i książek, podejmując różne decyzje, które wpływają na przebieg rozgrywki. Gra Wiedźmin oferuje głęboką mechanikę, która łączy budowanie tableau i strategiczne myślenie. Jest odpowiednia zarówno dla nowicjuszy, jak i doświadczonych graczy planszowych i karcianych.
"Wiedźmin: Ścieżka Przeznaczenia" ukaże się w 2024 roku i będzie bazować na sukcesie gry "Wiedźmin: Stary Świat"(dostępny za pośrednictwem Amazon), który również był efektem współpracy Go On Board i CD Projekt Red. Ta również została sfinansowana w rekordowym czasie, zbierając 8,5 miliona dolarów, co czyni ją jedną z najbardziej udanych kampanii crowdfundingowych dla gry planszowej w historii. Po zakończeniu kampanii gra została wydana w 17 językach i sprzedała się w ponad 150 000 egzemplarzy.